WIJHE ’92 KNOKT MAAR IS NIET OPGEWASSEN TEGEN KWIEK 2

Bron: Handbal Oost - Wijhe’92 leed in de eerste wedstrijd in de Next Handball League een 26-33-nederlaag tegen Kwiek 2. Desondanks was coach Erik Rijers na afloop zeer tevreden. “Dit geeft de burger moed.”

Waar Wijhe met het vertrek van Aniek te Braak, Rosel Oostveen en eerder al Daimy van Dommelen flink aan ervaring inleverde, is Kwiek 2 dit seizoen juist behoorlijk versterkt. Onder meer Floor Tutert, Marit Winkels, Floor Liefers en Maron Schepers maakten de stap terug van de hoofdmacht naar de reserves in Raalte.

UITGEBALANCEERDE PLOEG

Dat verschil was terug te zien in het veld, zag ook Wijhe-trainer Erik Rijers. “We hebben verloren van een betere en meer uitgebalanceerde ploeg. Ze zijn nog niet eens volledig op elkaar ingespeeld en bovendien ontbraken er nog enkele speelsters. Dat we van hen verliezen is absoluut geen schande.” Zeker over de eerste helft was Rijers zeer te spreken. “We hebben voor rust fantastisch gespeeld en zijn gewoon bijgebleven. De opdrachten werden prima uitgevoerd. Het was een pittig potje van onze kant, maar dat weet je als je als tegenstander hier in Wijhe komt. Dat moet je aankunnen.”

VEREDELD JEUGDTEAM

Het stevige aanpakken leverde Wijhe vijf tijdstraffen op, wat Kwiek goed wist te benutten. “Zij scoorden in overtal telkens één of twee keer, dus tel maar uit. Maar ik ben een tevreden coach. We staan hier met een veredeld jeugdteam en hebben het gewoon hartstikke goed gedaan. Dit geeft de burger moed. Vorig jaar leunde het team op een klein groepje speelsters, nu maakt iedereen speelminuten. We doen het nu met alle twaalf. Maar het heeft even tijd nodig.” Wijhe startte in eigen huis uitstekend aan de derby en had halverwege de eerste helft een 13-10-voorsprong te pakken. Kwiek nam daarna het initiatief over. Anouk van Rijssen zorgde bij 13-13 voor de gelijkmaker, Maron Schepers en Kyra Stege zetten de 13-14 en 13-15 op de borden. Bij 15-16 werden de kleedkamers opgezocht.

In de tweede helft kon Wijhe de achterstand niet meer goedmaken en Kwiek liep gestaag verder uit. Indy Voskes tekende uit de linkerhoek voor de laatste treffer van Wijhe (26-32), waarna Floor Liefers vanuit de break-out de eindstand bepaalde op 26-33.

Doelpunten Wijhe’92: Sanne Huis in ’t Veld 9, Kim Boerdam 7, Jara Huis in ’t Veld 3, Evi Holleboom 2, Suus van der Zee 2, Britt Koerhuis, Maartje Temmink, Indy Voskes