VALSE START DSS IN NIEUWE SEIZOEN

Door DSS - Afgelopen zaterdag was het dan zover: het begin van het nieuwe seizoen in de competitie: The Next Handbal League Women (nieuwe naam eerste divisie). Na een serieuze voorbereiding met veel oefenwedstrijden, was DSS klaar om te vlammen en de eerste twee punten binnen te slepen. Er werd thuis gespeeld tegen Fortissimo. Maar na een uur handbal gingen de gasten uit Cothen met de punten aan de haal: 27-34.

In het eerste kwartier van de wedstrijd brandde het vuurtje niet bij de Heemskerksen, waardoor zij achter de feiten aanliepen. De marge liep snel op  (1-5, 3-8). Na een time-out van coach Mark Neeft bracht de ploeg meer energie. Dit was ook te merken in het scoreverloop, want de thuisploeg wist langzaam maar zeker in te lopen: 7-10, 8-11. Toch kreeg DSS geen grip op de goede linkeropbouw van Fortissimo, waardoor zij de stand niet gelijk konden trekken. De marge bleef schommelen en de teams gingen rusten met een stand van 15-19.

SCHEPJE EROP

DSS wist dat in de tweede helft nog alles mogelijk was, maar dat er wel een schepje bovenop moest. Maar ook Fortissimo had deze gedachte en kwam scherper uit de kleedkamer. Zo wisten de dames uit Cothen gemakkelijk te scoren, waar dat bij DSS moeizaam ging. Daardoor was de stand al snel verder opgelopen tot 15-22.

Toch gingen de Heemskerksen niet bij de pakken neerzitten en probeerden dichterbij te komen. Met succes: met nog ongeveer 20 minuten te spelen was de stand 20-24 en kreeg DSS weer hoop. Maar ook nu  wisten zij deze lijn niet door te zetten, Fortissimo leek daar nog meer energie van te krijgen. Zij wisten gemakkelijk het doel te vinden en aan de andere kant de aanval van DSS tegen te houden. Ondanks de achterstand, kwamen er toch mooie acties tot stand. Mooi samenspel tussen de hoeken en de opbouwers met de cirkelspelers waren de moeite van het bekijken waard. De wedstrijd was 10 minuten voor tijd gelopen. Uiteindelijk stopten de tellers bij 27-34.

Er zijn leermomenten, maar ook zeker sterke momenten geweest in deze wedstrijd, welke meegenomen kunnen worden naar volgende week. Dan reizen de dames af naar het verre Emmen, waar zij spelen tegen E&O.

Doelpunten: Yvett van Dijk (9), Kim de Ruyter (6), Ilse Groot (3), Natasja de Vries (3), Daphne Neeft (2), Demi Bleeker, Roos van Hensbergen, Juliëtte Jong en Hiske van der Weide.

UITSLAGEN EN STANDEN: www.handbalstartpunt.nl/uitslagen