STERK DSS PAKT EERSTE PUNTEN VAN SEIZOEN

Door DSS – Zaterdagavond kwamen de reserves van VZV op bezoek in Heemskerk. Dit zijn altijd spannende wedstrijden tegen deze ploeg en ook deze avond weer. Met een goed gevulde hal kon de wedstrijd van start gaan. Voorafgaand aan de wedstrijd werden de scheidsrechters nog even in het zonnetje gezet wegens de week van de scheidsrechter. Uiteindelijk kwam DSS na zestig minuten als winnaar tevoorschijn: 33-30.

Vanaf het begin van de wedstrijd was DSS scherp en stond de ploeg gefocust in het veld. Dit was vooral in de dekking te merken. Heel gretig werd er verdedigd, waardoor VZV moeite had om er doorheen te komen. Aanvallend werd er op tempo gespeeld en kon het doel gevonden worden (3-3, 6-6). Na de time out kon VZV een minimale voorsprong maken (8-10), maar deze werd al snel weggewerkt door de Heemskerksen. Zij wisten deze achterstand zelf om te buigen in een voorsprong van 3 punten (14-11). Maar ook nu kwam VZV weer terug, waardoor de stand bij rust in evenwicht was: 16-16.

In de tweede helft moest het dus beslist worden en dat wist DSS. Maar ook VZV wist dit, waardoor het nog steeds stuivertje wisselen was: 20-20, 23-23. Maar na 10 minuten in die tweede helft kon DSS langzaam maar zeker een gaatje slaan. Dit kwam o.a. door goed verdedigend werk en een aantal mooie reddingen door keepster Maud de Ruijter. Aanvallend werden er ook mooie aanvallen gespeeld en werden de kansen afgewacht.

Met nog 15 minuten te spelen konden de Heemskerksen steeds iets meer uitlopen. Maar VZV gaf niet op en probeerde op snelheid weer terug te komen: 26-24, 29-25. DSS bewaarde de rust en speelde slim. Hierdoor kon de eenmaal opgebouwde ruimere voorsprong worden behouden.

De laatste vijf minuten werd het toch nog even spannend, toen DSS iets meer balverlies had en VZV dichterbij kon komen tot 30-28. Maar na de time out van coach Mark Neeft kon de thuisploeg dit weer rechttrekken en wist uiteindelijk de winst binnen de slepen: 33-30.

Hiermee zijn de eerste twee punten van het seizoen een feit. De meiden hebben deze punten als team verdiend en iedereen heeft daaraan zijn/haar steentje bijgedragen.

Volgende week wordt er op zondag in het Limburgse Nederweert tegen MEOS gespeeld.

Doelpunten DSS: Kim de Ruyter (8), Yvett van Dijk (6), Roos van Hensbergen (4), Juliëtte Jong (3), Daphne Neeft (3), Natasja de Vries (3), Hiske van der Weide (3), Demi Bleeker (1), Ilse Groot (1) en Janna Langeveld (1).
UITSLAGEN EN STANDEN: www.handbalstartpunt.nl/uitslagen

cover Beeld uit het duel tussen DSS en VZV van verleden seizoen