Goede start voor debutant HVV'70

Het Voorschotense HVV70 heeft als nieuwkomer in de Tweede divisie B een goede start gemaakt. In het openingsweekend werd vorige week de uitwedstrijd tegen het eveneens gepromoveerde GHV uit Gilze gecontroleerd gewonnen met 17-25. Afgelopen weekend werd overtuigend met 32-23 gewonnen van het bezoekende Westlandia. Op doelsaldo is HVV70 zelfs even koploper.

„Het was van onze kant een prima pot”, aldus trainer Dick Gijsman, wiens team zich wel over een beroerde start moest zetten. Doelman Max van Smirren gooide na twee fraaie reddingen de bal even zo vaak direct in de handen van de tegenstander, die dat direct afstrafte. „Dan heb je gelijk twee treffers om je oren. Niet echt goed voor m’n gemoedsrust, maar gelukkig kreeg Dennis Klaver de geest”, aldus Gijsman.

De rechterhoek nam de Voorschotenaren op sleeptouw met een paar snoeiharde afrondingen bracht hij de thuisploeg op voorsprong: 6-5. Vanaf dat moment kreeg HVV70 controle over de wedstrijd. Met name na rust (14-10)  maakte de ploeg met uitstekend spel vervolgens het verschil. In de laatste fase werd er nog wat te slordig met de prima uitgespeelde kansen omgesprongen, maar dat bracht de overwinning niet in gevaar.

Komend weekend wacht de uitwedstrijd tegen Atomium’61, dat afgelopen weekend van medekoploper Gemini verloor.