DYNAMICO: MET MOOI HANDBAL LANGS QUINTUS, EERSTE HELFT BESLISSEND

Door Dynamico - Een even ontspannen als mooie thuiszege voor de handballers van Dynamico. Quintus werd met een nederlaag van 28-21 (rust 18-9) terug naar Kwintsheul gestuurd. Het is de tweede overwinning op rij, waardoor nu de gedeeld negende plaats wordt ingenomen op de ranglijst. Twee weken geleden was dat nog plek 15.

Quintus speelde nog niet eens zo gek lang geleden in de BENE-League, maar had nu vooraf aan de wedstrijd evenveel punten (3 uit 5) als Dynamico in de eredivisie. Jordi van Erp, die destijds uitkwam voor de Zuid-Hollanders, had graag tegen zijn oude team willen spelen, maar een liesblessure verhinderde hem dat. Ook Frank Loeffen (neusbreuk) moest de wedstrijd missen.

Er ontbrak dus nogal wat schotkracht uit de tweede lijn, maar het kon de Oss/Heesche équipe niet deren. De eerste helft was om door een ringetje te halen. Toen werd de basis voor de zege gelegd, omdat keeper Lennart de Bever alleen van heel dichtbij te passeren was en dan nog niet altijd. Hij stopte wederom een strafworp. Jeffrey van Erp (foto) knalde van afstand een aantal mooie ballen raak, Jesper van Kessel was dodelijk trefzeker vanuit de hoek, Merijn van Loon óf scoorde zelf vanaf de cirkel óf dwong een strafworp af. Die benutte Wout van Iperen consequent, zoals hij ook vanuit de tweede lijn koelbloedig de ballen tegen de touwen gooide. Als je zelfs met een dubbel ondertal geen goals tegen krijgt, dan weet je dat het een mooie avond wordt. Frennie Bens gooide de laatste goal van de eerste helft binnen, toen de gasten een keer een man minder hadden en daarom de keeper voor een veldspeler hadden ingeruild. Dan moet je geen balverlies lijden en dat deed Quintus wel; rust 18-9.

SLECHTE PERIODE

In eerste instantie ging Dynamico op dezelfde voet verder. De marge ging direct naar elf (20-9), waarna er om en om een aantal keer gescoord werd: 24-14. Bij die stand – en nog zo’n elf minuten op de klok – had de donkerblauwe brigade even een slechte periode. Vijf minuten: nul goals voor, vijf goals tegen. Zou het dan nog misgaan? Nee, natuurlijk niet, daarvoor was de marge te riant. En heeft de thuisploeg ook te veel kwaliteiten. Toch was de 25-19 van Wout van Iperen wel fijn om het laatste verzet van Quintus te breken.

Het slotakkoord was voor Jort Jansen, die zijn eerste goal op dit niveau maakte. Een mijlpaal om trots op te zijn. Zoals het hele team trots mocht zijn op de gezamenlijke prestatie.

Scores Dynamico: Wout van Iperen 8, Jesper van Kessel 4, Jeffrey van Erp 4, Daan van Hoof 2, Merijn van Loon 2, Bart Hanenberg 2, Pim van Munster 1, Frennie Bens 1, Jesse van Doorn 1, Jort Jansen 1, Twan van Iperen 1, Thomas van Kessel 1.