DYNAMICO-HEREN VERSCHAFFEN ZICHZELF LUCHT MET KNAPPE ZEGE

Door Dynamico - De heren van Dynamico hebben hun eerste zege te pakken in de eredivisie. Uit bij Watersley R+D werd het 27-32 na een ruststand van 12-14. Wout van Iperen hield aan de wedstrijd ook nog een fles wijn over, want hij werd door de Limburgers uitgeroepen tot ‘man of the match’ en kreeg derhalve dat cadeau. Een mooie geste.

Nijpend was de situatie nog niet, maar na vier wedstrijden slechts één team onder je hebben staan, dat voelt niet lekker. Toch was dat vorige week het geval voor het team van de trainers Alexander Plum en Frans van Erp. Daarom zat er toch een beetje druk op de uitwedstrijd in Sittard. Een partij die als gelijkwaardig kon worden ingeschat.

Na een aarzelend begin (2-0) begon Dynamico goed te draaien. Dankzij onder meer twee goals van Jesper van Kessel, Merijn van Loon en Pim van Munster werd het snel 4-7. Die marge werd bijna in het geheel meegenomen naar de kleedkamer (12-14), omdat Wout van Iperen er zich scorend mee ging bemoeien (3 goals).

AANSLUITINGSTREFFER

Watersley R+D maakte in de tweede helft twee keer de aansluitingstreffer (13-14 en 14-15), maar bij die laatste stand maakten de gasten even een kleine tussensprint. In die fase maakte cirkelloper Twan van Iperen twee belangrijke treffers: 15-20. Het bleek achteraf een beslissende tik, want de thuisploeg kwam nooit meer dichter in de buurt dan drie treffers, de laatste keer bij 24-27. Maar niet alleen Dynamico werd de tegenstander van de Limburgers, ook de klok. Haastige spoed is zelden goed, zo bleek maar weer. Want door goals van Frank Loeffen was het verschil bij het laatste fluitsignaal zelfs 5: 27-32. Waarna voor Wout van Iperen dus nog een mooie verrassing volgde. Nu heeft Dynamico weer meer lucht in de onderste regionen.

Scores Dynamico: Wout van Iperen 8, Merijn van Loon 6, Frank Loeffen 5, Jesper van Kessel 4, Pim van Munster 4, Bart Hanenberg 2, Twan van Iperen 2, Thomas van Kessel 1.
DAMES: WINST EERSTE UITDUEL MET RUIM VERSCHIL

Twee gespeeld, vier punten. Oftewel een heel prettige start voor de dames van Dynamico. Vorige week werd de eerste thuiswedstrijd gewonnen, dit weekend ook het eerste uitduel. HMC Raamsdonksveer 2 werd met 17-29 (rust 9-14) aan de zegekar gebonden.

Het was een wedstrijd waarbij trainer/coach Peter van der Vloet rustig achterover kon leunen. Uiteraard ietwat gechargeerd gezegd, want er valt altijd iets te verbeteren natuurlijk of aanwijzingen te geven. Maar hij zag wel dat zijn team vanaf 3-3 alles onder controle had en zich ook nooit uit de tent liet lokken, toen de voorsprong groot was en de tegenstander best hard speelde.

De twee belangrijkste runs waren bij 3-3 en 12-17. De eerste keer werd het eerste gaatje gemaakt (naar 6-10), de tweede keer maakte de Heesch/Osse equipe zelfs zes doelpunten op rij, waardoor de marge naar meer dan tien punten verschil ging: 12-23. Bij het laatste fluitsignaal was het verschil zelfs 12: 17-29.

De doelpunten werden mooi verdeeld, met dit keer Jessie van Lieshout in de rol van topscorer (7 goals). Maar ook Britta Schoones (5), Manouk van den Hout en Mirne Hoeks (beiden 4) scoorden makkelijk.

Scores Dynamico: Jessie van Lieshout 7, Britta Schoones 5, Manouk van den Hout 4, Mirne Hoeks 4, Laura Engels 3, Indy van der Heijden 2, Luca Banken 1, Evi Hoeks 1, Fleur Neelen 1, Astrid Weug 1.
UITSLAGEN EN STANDEN: www.handbalstartpunt.nl/uitslagen