DSS BELOONT HARDE WERKEN NIET GENOEG

Door DSS - Zaterdagavond kwamen de reserves van Quintus op bezoek in Heemskerk. Beide teams waren gebrand om te winnen vanavond. Maar uiteindelijk liep het duel op een teleurstelling uit voor DSS: 31-36.

Dit was te merken in het hoge tempo in het eerste kwart van de wedstrijd. De stand ging daarom ook gelijk op: 3-3. Na een vroege time-out van Quintus ging DSS nog extra gas geven. Dit resulteerde in een voorsprong voor DSS: 9-6, 11-9. De Heemskerksen konden deze voorsprong even vasthouden, maar na 14-14 sloeg de stand om. Quintus kreeg meer grip op de dames uit Heemskerk en kon een voorsprong opbouwen. DSS had hier geen antwoord op, bij rust keek men tegen een 14-19 achterstand aan.

De tweede helft moest de thuisploeg dus alles geven om de punten in Heemskerk te houden. De eerste 10 minuten van die tweede helft waren mooi terug te zien in het spel. Er werd goed als team samengewerkt (net als in de eerste helft), waardoor DSS terug kon komen in de wedstrijd: 17-21. Maar dichterbij dan 3 punten verschil kon DSS niet komen. Wederom door slordige fouten, zowel aanvallend als verdedigend ging het via 20-23 en 22-25 naar 24-27). Toch zaten er ook mooie acties tussen, o.a. van Juliëtte Jong. In de laatste paar minuten van de wedstrijd kreeg DSS nog een sprankje hoop, omdat ook Quintus slordiger werd. Maar helaas was er niet genoeg tijd om de stand recht te trekken en eindigde de wedstrijd in een 31-36 nederlaag.

Volgende week is er een vrij weekeinde, zaterdag 2 november (19:30 uur) speelt DSS thuis tegen promovendus Dalfsen.

Doelpunten DSS: Juliëtte Jong (8), Yvett van Dijk (6), Natasja de Vries (5), Hiske van der Weide (4), Roos van Hensbergen (2), Emma van Kan (2), Roxanne Pot (2), Ilse Groot (1) en Robin van der Slikke (1).
UITSLAGEN EN STANDEN: www.handbalstartpunt.nl/uitslagen