BDC IS ONGESLAGEN STATUS KWIJT

Door BDC / Paul van den Deijssel - De handballers van AutoSmeeing/BDC zijn hun ongeslagen status in de tweede divisie kwijt. In een qua niveau dramatisch slechte wedstrijd ging de thuisploeg van trainer/coach Hans Visser met 20 - 25 onderuit tegen het combiteam van Saturnus/HVV uit Leiden/Voorschoten.

De blauw/zwarten kwamen net als vorige week in het Westland slecht uit de startblokken in thuishal de Engh, opgelegde kansen en veel balverlies waren er debet aan dat er in het eerste kwartier maar vier keer gescoord werd. Bij de gasten was linker opbouwer Felix Kalker daarentegen wel op schot. De opgelopen achterstand werd tot een ieders verbazing kort voor rust ongedaan gemaakt, topscorer Tim Zwart zorgde zelfs voor een 10 - 9  ruststand. Na de hervatting kwam de thuisploeg echter alweer snel op achterstand, 11 - 13. Deze klap kwam de thuisploeg niet meer te boven, mede doordat er ook slecht verdedigd werd.

De midden opbouwer van de gasten Jelle Versluys waande zich als een kind in een snoepwinkel, hij mocht uit alle standen ongehinderd aanleggen en er lustig op los scoren. Bij de Soesters waren Tim Zwart (6) en Steven van de Hoef (4 uit 4) het meest productief. Stan Timmer en Thomas Visser hadden gezamenlijk echter 16 pogingen nodig om 5 doelpunten te produceren waardoor de teller uiteindelijk slechts op een totaal van 20 uit kwam . Voor de ploeg van Hans Visser komt de korte winterstop misschien wel als geroepen en kan er toegewerkt worden naar zaterdag 9 november als koploper Hellas naar Soest komt.

Scores BDC: Tim Zwart 6, Steven van de Hoef 4, Thomas Visser 3, Alper Kaplan 2, Stan Timmer 2, Ugur Coban 1, Rik Hubbeling 1 en Guido Werensteijn 1.
UITSLAGEN EN STANDEN: www.handbalstsrtpunt.nl/uitslagen

cover Tim Zwart, zes treffers voor BDC