BART HANENBERG REDT PUNT VOOR DYNAMICO

Door Dynamico - Als je niet kunt winnen, dan moet je zeker niet verliezen. Dit sportgezegde kwam zaterdagavond tot uiting voor de handballers van Dynamico. De eerste thuiswedstrijd in de Next Handball League Men (eredivisie) van het seizoen ’24/’25 leverde een gelijkspel op tegen DFS Arnhem: 31-31 (15-15).

Bij 26-29 in de slotfase was het wel duidelijk dat winnen een moeilijk verhaal zou worden, maar de ploeg van Alexander Plum en Frans van Erp bleef knokken voor wat ze waard was. En langzaam maar zeker kwam de thuisploeg dichterbij. Merijn van Loon gooide vanaf de cirkel raak met nog een dikke minuut op de klok: 30-30. Maar de volgende aanval van de Arnhemmers leverde een rake strafworp op (30-31). Bart Hanenberg hield zijn zenuwen in bedwang toen hij namens Dynamico de bal kreeg, zich door de verdediging manoeuvreerde en beheerst de 31-31 aantekende.

LAATSTE AANVAL

Het leek een treffer die te vroeg viel, want DFS hield 17 seconden over voor de laatste aanval. Dynamico verdedigde fel, zat er een keer half tussen. Het was wellicht net de halve seconde verschil die de gasten tekort kwamen. Want ja, zij scoorden. Maar nee, die goal telde niet. De scheidsrechters van dienst gaven meteen aan dat de bal net buiten de tijd de doellijn had gepasseerd. Daarmee kwam een einde aan een enerverende wedstrijd, waarbij dan de ene en dan de andere ploeg voor stond. En daarmee was een gelijkspel wellicht ook de terechte eindstand.

Met Bart Hanenberg en Wout van Iperen zijn de uitblinkers in het veld van Dynamico genoemd, terwijl keeper Lennart de Bever in het doel meerdere mooie reddingen noteerde, onder meer drie strafworpen.

Scores Dynamico: Wout van Iperen 9, Frank Loeffen 8, Bart Hanenberg 5, Merijn van Loon 4, Jordi van Erp 3, Thomas van Kessel 1, Daan van Hoof 1.