Nieuws

HUMMEL nieuwe partner Europese Handbal Federatie

Van de Redactie / EHF - De European Handball Federation (EHF) en haar marketingbedrijf, EHF Marketing GmbH, hebben een nieuw leverancierscontract getekend. Na vier jaar samenwerking met Salming wordt HUMMEL de nieuwe partner. Het Deense merk ondertekende twee vierjarige contracten: één voor de EHF Euro-competities van de nationale teams, het andere voor clubcompetities waaronder de Champions League.

"Nu we een nieuw tijdperk in handbal inluiden, kijken we ernaar uit om met een van de meest gerespecteerde sportmerken samen te werken", zegt EHF-voorzitter Michael Wiederer bij het ondertekenen van het contract met het oog op de traditie van de nieuwe partner. "Net als wij streeft HUMMEL er ook naar om het profiel van handbal aan te scherpen en naar een nieuw niveau te tillen."

EHF-marketingdirecteur David Szlezak voegt eraan toe dat de Europese Handbal Federatie en de nieuwe sponsor veel waarden delen. Hij noemt o.a. "sportieve uitmuntendheid en teamwerk" als voorbeelden. "Er is veel meer aan deze samenwerking dan je op het eerste gezicht kunt zien: samen hebben we dezelfde ambitie om handbal op een spannende en revolutionaire manier te promoten," vervolgde Szlezak.

Het contract maakt van HUMMEL de exclusieve merchandisingpartner voor kleding op EHF EURO, in de competities van de EHF Champions League en de EHF European League. Volgens de EHF zal de nieuwe partner ook sportkleding en schoenen leveren voor de medewerkers en officials van de Federatie, inclusief de scheidsrechters, in alle competities. Daarnaast komt er in het najaar een online winkel met merchandisingartikelen voor fans.

"Dit is een ander belangrijk statement voor HUMMEL in de wereld van handbal. De nieuwe samenwerking met EHF en EHF Marketing onderstreept het strategische belang van onze indoorsport en verstevigt onze positie als marktleider", aldus Allan Vad Nielsen, CEO van HUMMEL. "Handbal is verankerd in ons merk-DNA, we kijken ernaar uit om onze connectie met sport in grote EHF- en EHF-marketingtoernooien zoals de EHF-EURO's en de EHF-FINAL4 de komende vier jaar voort te zetten aansterken."

Deel dit bericht