Zowel Borhave als V&L teleurgesteld met .resultaat

Afgelopen zondag speelden Borhave Vlug & Lenig hun voorlaatste competitiewedstrijd tegen elkaar. Beide ploegen moeten winnen om kans te blijven houden op een plaats in de kampioenspool van de nacompetitie waarmee al meteen zeker is van klasse behoud en komend seizoen ook in de eredivisie speelt . Met het behaalde gelijkspel schieten beide ploegen niets op.

Borhave begon goed en gedreven aan de wedstrijd en na de inleidende schermutselingen had de ploeg na 6 minuten een 4-1 voorsprong. V&L kwam bij tot 4-3 maar Borhave herstelde het gaatje op 6-3 en 7-4. De gasten uit Geleen waren echter niet van zins de wedstrijd zonder slag of stoot uit handen te geven, ze kwamen terug naar 7-7. Vervolgens was de wedstrijd tot 11-11 vijf minuten voor de rust in balans. In de laatste vijf minuten van het gemiste kansen festival wist V&L een voorsprong te nemen. Ruststand 11-13.

Na de pauze had Borhave moeite met scoren, na tien minuten keek de thuisploeg een bij 13-18 tegen een achterstand aan van vijf doelpunten. Na een time-out van Borhave kwam de thuisploeg stapje voor stapje naderbij. Vijf minuten voor tijd stond het 20-21, Borhave kreeg alsnog het geloof in een goede afloop. In de bloedstollende laatste periode wist de thuisploeg de achterstand tot nul te reduceren, echter een voorsprong nemen was niet meer mogelijk.

De terechte einduitslag was 22-22 in een duel dat gedomineerd werd door de doelverdedigers. Na dit puntverlies rest Borhave een plaats in de degradatiepoule, tegenstanders daarin zijn Kwiek en E&O, de vierde tegenstander is V&L uit Geleen of SEW uit West-Friesland.

Volgende week is de laatste speelronde, Borhave speelt dan in Raalte tegen Kwiek, een mooie regioderby als afsluiting van de reguliere competitie.