Zeeburg verspeelt belangrijke punten tegen SEW

Afgelopen zaterdagavond speelden de dames van SV Zeeburg in Wognum tegen Westfriesland SEW 3. De thuiswedstrijd in oktober werd met ruime cijfers gewonnen, maar de uitwedstrijd van afgelopen weekend verliep een stuk moeizamer.

Zeeburg begon slap aan de wedstrijd. Er werd nauwelijks aangepakt in de verdediging, waardoor zij werden overrompeld door de individuele acties van de ervaren speelsters van de tegenpartij. In de aanval was de focus weg, ballen werden verkeerd aangespeeld en er werd zijwaarts gehandbald.

Gedurende de eerste helft werd het spel toch langzaam wat beter, er werd hier en daar gepasseerd waardoor Zeeburg weer iets in kon lopen. Helaas konden men dit niet vasthouden. Door veel balverlies binnen anderhalve minuut kon SEW aan het einde van de eerste helft drie keer achter elkaar scoren en verder uitlopen tot een ruststand van 15-10.

De boodschap in de rust was om feller in de verdediging te zijn en in de aanval meer richting doel te handballen.

In de tweede helft werd er met meer hars aan de bal gespeeld. Hoewel Zeeburg steeds beter om weet te gaan met hars, zijn de passes toch niet altijd even zuiver. Vooral de eerste tien minuten van de tweede helft werd veel balverlies geleden. Daarna brak een iets betere fase aan, maar Zeeburg kon het niet meer spannend maken.

De laatste minuten gooiden SEW nog een paar scherp geplaatste ballen erin, waardoor zij nog verder konden uitlopen. Eindstand: 26-19.

Door dit verlies staat Zeeburg nu samen met Bedros op een gedeelde derde plaats. Zondag moeten zij om 15:45 in Diemen tegen koploper Volendam