Wittenhorst verslaat koploper BFC 2

Hoofdklasse B heren  Wittenhorst – BFC 2

Belangrijke feiten voorafgaand aan het Limburgs onderonsje. De thuisploeg miste drie krachtenom uiteenlopende redenen. Joeri Dehing (wintersport), Dennis Brandligt (rug) en aanvoerder Sander Hendrikx (knie) moesten verstek laten gaan.

Wittenhorst begint in een hoog tempo aan de wedstrijd en scoort  makkelijke doelpunten door wat chaos in de dekking van de bezoekers uit Beek.

Beek vindt de gaatjes in de opbouwrij en via de cirkel waardoor BFC enkele doelpunten uitloopt. Na 20 minuten staat de stand weer gelijk door goed en slim werk in de dekking van Wittenhorst. Daarna gaat de wedstrijd even gelijkop. Echter, Wittenhorst weet in de dekking de goede oplossingen toch de vinden en de touwtjes in handen te nemen. In no time loopt de ploeg van trainer Robin Beckers uit naar een verschil van twee doelpunten in een fase dat ook nog twee strafworpen en enkele vrije kansen gemist worden. Daarvoor de complimenten aan de BFC-keeper die dus bijdraagt aan de 14-12 ruststand.

BFC begint gretig aan de tweede helft en weet via hun hoeken en cirkelspeler de gaatjes te vinden. Onder impuls van opbouwer Floyd Bolk en goed keeperswerk van Pascal Lindken, die goed is ingevallen en terugkomt van een blessure, blijft Wittenhorst de voorsprong behouden en laat BFC niet verder terug komen tot één doelpunt.

Opnieuw krijgt de dekking van HCW problemen met de cirkelspeler van BFC. “Die Thijs Paquay was teamgenoot van mij bij Swift2000,  enkele jaren geleden, dus ik wist dat hij gevaarlijk is. Echter, er was toch moeilijk op te verdedigen,” analyseert Beckers na afloop.

Vijf minuten voor tijd is de wedstrijd gespeeld. HCW maakt de makkelijke doelpunten en weet defensief zijn mannetje te staan waardoor de voorsprong niet echt in gevaar komt. “De 24-22 zege is een feit en iedereen heeft speelminuten kunnen maken,” aldus Bekcers. “Een welkome overwinning op een goed moment door hard werk en slim spel. Nogmaals mijn complimenten aan de keeper en cirkelspeler van BFC. Zij hebben het ons best moeilijk gemaakt.”