Wittenhorst moet zege in derby aan Blerick laten

Blerick – Wittenhorst

Hoofdklasse B heren

Met twee wedstrijden in korte tijd moest Wittenhorst op bezoek in de derby tegen de buren uit Blerick. Wittenhorst had vooraf het huiswerk weer goed voorbereid, meldt coach Robin Beckers.

Start was voor de bezoekers (2-4) om vervolgens met de thuisploeg gelijk op te gaan qua score. De bezoekers waren goed ingesteld op de schoten van de Blerickse opbouwrij en cirkel.

“Maar met snelle spelhervattingen worden we vaak op een incorrecte manier gehinderd, “ klinkt het kritisch. “Sommige acties horen niet eens thuis op een handbalveld! De arbiters zien het niet of willen het niet zien.”

Na de pauze (11-10) heeft Blerick een kwartier later de 17-14 voorsprong bewerkstelligd. Het lukt de bezoekers niet echt hun ervaren doelman op het verkeerde been te zetten.

Maar vijf minuten later staat het plots 17-17. Een blessure gooit mogelijk roet in het spel. Blijkt niet zo te zijn, want via 18-17 gaat het verrassend naar 18-19 met nog vier minuten op de klok. Blerick benut een makkelijk gegeven strafworp voor de gelijkmaker en wordt aan de overzijde een tegengesteld beslissing genomen. 20 seconden heeft de thuisploeg dan nog voor de winst. “Tien tellen voor affluiten scoort hun linkshander de winnende!” klinkt het teleurgesteld uit de mond van Beckers. “Dubbeltje op zijn kant. Er winst mogelijk maar ook een puntendeling.” Maar die twee punten blijven die avond in Blerick: 20-19.