Wittehorst verliest bij dongen ondanks geden voorbereiding

Dongen uit, op een zondag... De thuiswedstrijd is grondig en goed gevalueerd geworden en de gevaarlijke spelers zijn gekend. Iedereen uit Horst kent daardoor ook zijn taken.

“We verliezen de wedstrijd omdat we de opdrachten niet allemaal even goed uitvoeren in de aanval en in de dekking de communicatie ver te zoeken was. Maar ook de uitstraling was er niet zoals die hoort te zijn,” stipt Wittenhorst -coach na afloop aan. “Doe daarbij nog enkele vervelende, al dan niet terechte tijdstraffen, tja, dan is het tij moeilijk te keren.”

De eerste helft ging mooi gelijkop. Beetje haasje over, af en toe loopt een van de twee teams een of twee doelpunten uit maar dat duurde vaak niet lang. Daar waar de dekking faalde stonden de keepers nog en die pakten goed aan beide kanten, met een logische 11-11 ruststand tot gevolg.

“We komen terug op onze afspraken, die worden nog een keer onderstreept,” memoreert de bezoekende coach nogmaals. “We evalueren wat werkt en wat niet werkt en beginnen terug aan de wedstrijd. Helaas kunnen we hierin slechts een dikke 10 minuten een vuist maken. Dan worden de afspraken in de dekking niet meer uitgevoerd en lukt het ons niet om ons aanvallend werk te belonen met een doelpunt. In die fase van de wedstrijd krijgen we op korte tijd vier doelpunten tegen.”

Er wordt stevig doorgewisseld om het vizier weer op scherp te krijgen en terug in de wedstrijd te komen. Met goed verdedigend werk en het opvolgen van de afspraken komt Wittenhorst weer langzaam terug.  Totdat de ploeg plots met drie veldspelers en een keeper binnen de lijnen staat! Tijdstraffen vlogen de ploeg als gratis ijsjes om de oren. Technisch correct verdedigen mocht plots niet meer!

Goed en correct verdedigend werk werd beloond met 2 minuten tijdstraffen alsof het gratis ijsjes waren. Dongen kan niet optimaal profiteren, maar de bezoekers scoren wel tweemaal met drie spelers. Eenmaal compleet kunnen de Limburgers de achterstand niet meer weg werken en resteert een 30-25 nederlaag.

“We waren vandaag zeker niet de betere ploeg maar de uitslag vertelt ook niet geheel de waarheid hoe de wedstrijd in zijn verloop is gegaan,” memoreert de Wittenhorst-coach na afloop.