VZV voor de beker winnaar in de streekderby tegen ZAP.

Al in de eerste ronde van de bekercompetitie moesten de twee hoogst spelende ploegen van Hollands Kroon Zap en Maedion VZVZ tegen elkaar uitkomen. In de voorronde hadden ze respectievelijk van Vido en Geel Zwart gewonnen. De wedstrijd eindigde met een 12-16 eindstand

Ja slechts 28 keer werd het net gevonden. Vaak is het dan een  ruststand, maar het was dinsdagavond de eindstand van deze toch wel beladen wedstrijd. Het is iedere keerweer  voor de speelsters toch een speciale wedstrijd. Mede omdat er drie oud VZV speelsters nu voor ZAP uitkomen.

ZAP opende de score in de ijskoude sporthal door een slim lobje van Kim Oele over keepende Amber Zomerdijk. Maar VZV kwam langszij door een score van cirkelspeelster Linsey Perre. Joyce Hillen, Florance Kos, Lisanne Kolken en Britt Stegers zorgden voor de 1-5. ZAP was nog niet verslagen. Ze kwamen terug tot 6-6. Maar het was weer VZV dat het doel beter wist te vinden. Door nog drie maal te scoren en de verdediging dicht te houden werd er bij 6-9 gerust.

Het eerste doelpunt na rust was nu voor ZAP. Het duurde zelfs tot minuut zeven voor de gasten weer wisten te scoren uit een mooi schot van Dymphie Keesom. Het verschil bleef lang hangen op twee punten. Daarna liep de eredivisionist uit naar 10-16. De laatste twee doelpunten waren er voor de thuisclub. Met 12-16 ging de zege in deze bekerwedstrijd dan ook naar VZV.

Het was een erg fysieke strijd waar de beide scheidsrechters veel toelieten. Beide verzorgers hadden druk werk deze avond.

Doelpunten kwamen van :Lisanne Kolken 3, Maud Kruijer 3, Joyce Hillen 2, Dymphie Keesom 2, Linsey Perre 1, Kim Jimmink 1, Britt Stegers 1, Jane Kramer 1, Lotte Prak 1, Florance Kos 1.