VZV heeft geen moeite met DSS

De handbalsters van Maedilon hebben zich woensdagavond geplaatst voor de kwartfinale van het bekertoernooi.  Thuis werd er na een 16-14 ruststand met 33-25 gewonnen van eerste divisionist DSS.

VZV leek snel klare wijn te willen gaan schenken via 5-1 liep de ploeg van Betty Plasmeyer uit naar 9-3 maar daarna knokte DSS zich toch weer terug in de wedstrijd. De ploeg van trainer coach Johan van Huisstede kwam terug tot een verschil van twee punten 11-9. Dat verschil bleef tot de rust op het scorebord staan 16-14.

Na de pauze lukte het VZV wel om redelijk snel klare wijn te schenken. Zeven minuten na de pauze stond het 22-15 voor de thuisploeg die bij 27-17 de kaap van de tien doelpunten verschil bereikte. In de slotfase bij een 30-21 tussenstand liet men het een beetje lopen waardoor DSS nog de kans kreeg terug te komen naar de 31-25. Het slotakkoord was dan toch weer voor VZV dat de eindstand bepaalde op 22-25 en daarmee zich plaatste voor de kwartfinale van de beker.