VVW wint Noord Hollandse derby van SEW 2

Tweede divisie A dames  Commandeur/VVW – Westfriesland SEW 2

De Noord-Hollandse derby tussen de nummer vijf, Commandeur/VVW en Westfriesland SEW 2, de nummer acht, in Wevershoof was een hele spannende, gelet op de 19-17 eindstand.

SEW had een goede verdediging, maar kende ook een onmachtige aanval. Het duel ging grotendeels gelijk op. In het begin van de eerste helft via 1-2 en 4-5 naar 10-8. In de tweede helft mochten de bezoeksters nog een keer een voorsprong koesteren (10-11) maar misten toen teveel kansen om door te drukken, aldus SEW-trainer Johan van de Zwaan. “Bij 17-13 krijgen wij geen strafworp, in dezelfde minuut VVW wel: 18-13. Wedstrijd gespeeld.”

De verdere conclusie van Van de Zwaan is duidelijk: “Het niet spelen in afgelopen week, het nog steeds niet de beschikking hebben over een aantal speelsters die afwezig zijn vanwege blessures zorgde er voor dat we zoekende waren. En dat heeft ons uiteindelijk toch behoorlijk parten gespeeld.”