Volendamse handbalsters doen weer goede zaken

Zondagmiddag stond voor de handbalsters van Volendam de wedstrijd tegen Zeeburg uit Amsterdam op de planning. Zeeburg stond vierde op de ranglijst. Voor de wedstrijd werd al duidelijk dat de directe concurrenten Berdos en Geel Zwart steken hadden laten vallen in hun wedstrijden van zaterdagavond of op de vroege zondagmiddag en daardoor punten hadden laten liggen. Koploper Volendam kon hierdoor verder uitlopen. Maar dan moest de wedstrijd wel eerst worden gewonnen.

De ploeg van coach Ruud van den Broeck begon geconcentreerd, en het was na een paar minuten al meteen duidelijk dat de winst vandaag meegenomen zou worden naar Volendam. Alyssa Alings kwam goed uit de startblokken en scoorde binnen een aantal minuten drie keer. Zeeburg zette vanaf het begin veel druk en er werd een snel spel gespeeld. Echter stond de verdediging van Volendam als een huis en konden de aanvallen goed worden gepareerd. Zeker ook omdat keepster Kelly de Haan uitstekend stond te keepen en de ballen uit de hoek goed wist te pakken.

Naast de nog steeds geblesseerde Cathy Groote, viel afgelopen week ook Mandy Kwakman geblesseerd uit. Fiona Scherpenzeel nam een groot deel van de wedstrijd haar plek in het midden over en deed dat zeer goed, “zij speelde een sterke wedstrijd” liet coach van den Broeck zich na afloop ontvallen. Er werden vanuit een sterke druk op de verdediging van Zeeburg heel veel kansen gecreëerd. Hierdoor kwamen Alyssa Alings en Priscilla Bergman vaak vrij en konden voortduren goed afronden. Ook Sabrina Van der Mast wist de verdediging vaak aan zich te binden en zo vielen er gaten voor de hoeken en cirkel. Dit resulteerde in een ruststand van 7-13.

Ook in de tweede helft scoorde Alyssa Alings meteen weer driemaal en wist het verschil te vergroten naar negen doelpunten. Doordat Zeeburg een aantal strafworpen kreeg liep het verschil echter meteen ook weer terug. Maar Volendam pakte het spel weer goed op en liet Zeeburg niet dichterbij komen. Fiona Scherpenzeel wist haar harde werk ook om te zetten in een eigen doelpunt via een break en ook Evita Silven en Anouk Bootsman wisten via de break het net te vinden.

Het was in Amsterdam een leuke en snelle wedstrijd om te zien waarin door de verdediging heel hard werd gewerkt. Keepster Stephanie Tuijp viel in de tweede helft goed in. Eindstand 16-27. Door deze winst staat Volendam nu vijf punten los van de nummer 2 in de competitie.

Komende zaterdag 28 januari spelen de dames van Volendam thuis tegen Tornado. De wedstijd begint om 20:15 in Opperdam Nieuw