Volendam mag voorzichtig gaan denken aan kampioenschap

Zaterdagavond mocht Volendam in een uitwedstrijd aantreden tegen SEW. De ploeg uit Wognum speelt met een aantal zeer ervaren speelsters en dat is goed terug te zien in het spel. De thuiswedstrijd was door Volendam gewonnen met 28-24 en daar was al duidelijk geworden dat het een taaie tegenstander is. Ook heeft SEW de laatste vijf wedstrijden gewonnen. Er moest dus hard gewerkt worden deze avond.

Het doel was om met snel spel de tegenstander te verslaan en daar begon Volendam goed mee. SEW zette echter ook goede druk en speelde zeer slim. De cirkelloopster werd een aantal maal goed gevonden en vanuit het midden werd Volendam een paar keer verrast door snelle passeerbewegingen. Maar er werd hard gewerkt in de verdediging en men bleef goed geconcentreerd. Ook werd er snel omgeschakeld van verdediging naar aanval en Volendam lieten dan ook mooie aanvallen zien. Priscilla Bergman zat uitstekend in de wedstrijd en rondde de kansen vanaf de cirkel meerdere keren prima af, vaak na goede druk van Sabrina Van der Mast en Alysa Alings. In het laatste kwartier van de eerste helft werd er een gaatje geslagen en werd het verschil drie punten bij rust: 14-17.

Na rust zag je de ervaring in het spel van SEW dat zich niet gek liet maken en het werd weer spannend. Binnen een paar minuten stond er 18-19 op het scorebord. Alyssa Alings en Priscilla Bergman stelde vervolgens met drie fraaie doelpunten binnen anderhalve minuut weer orde op zaken en het verschil werd weer vier. Vanaf dat moment werd het duidelijk dat de koploper het niet meer zou weggeven en ging zowel aanvallend als verdedigend nog harder werken. Kelly de Haan stond prima te keepen en hield veel extra ballen.

Ook in ondertal wist Volendam twee keer heel fraai te scoren, door een handig balletje van Fiona Scherpenzeel naar Alyssa Alings die uit de hoek de keepster te slim af was. Het werd een snelle wedstrijd waarin ook Sabrina Van der Mast een aantal keer goed tot scoren kwam, waaronder drie goed gelopen breaks. Het meegereisde publiek werd getrakteerd op een aantrekkelijke wedstrijd om naar te kijken waarin hard voor elkaar werd geknokt. De eindstand werd een mooie 24-36 overwinning.

Volendam blijft door de overwinning zeven punten voor op de concurrent en mag, met nog zes wedstrijden te gaan, voorzichtig gaan uitkijken naar het kampioenschap!

Volgende week wacht op zondag de thuiswedstrijd tegen Cometas uit Leeuwarden, aanvang 13:40 in de Opperdam oud.

Scores HV Kras/Volendam: Kelly de Haan, Stephanie Tuijp, Alyssa Alings 13, Sabrina Van der Mast 9, Priscilla Bergman 8, Fiona Scherpenzeel  4, Carina Zwarthoed 1, Mandy Kwakman 1, Evita Silven, Deniece Feijen, Daniéla Spruijt, Renate Veerman.