VOC wint zonder de Haze maar moeizaam van VZV

De handbalsters van Succes schoonmaak VOC hebben ook de tweede wedstrijd in de de play-offs  gewonnen. De ploeg van coach Bert Bouwer wonnen uit bij  VZV na een 11-15 ruststand met 26-33.

VOC  liet Rachel de Haze met een lichte blessure aan de kant en gaf de aanjaagster van de Amsterdamse ploeg met het oog op de naderende belangrijke wedstrijden rust. .

Het was niet de beste wedstrijd die de koploper heeft gespeeld. VZV kwam het beste uit de startblokken: 3-1 waarna VOC het heft in handen leek te gaan nemen. De titelkandidaat kwam op een 4-6 voorspong. VZV bleek taaiere dan gedacht en kon blijven aanhaken tot 8-10 in een wedstrijd waarin ook veel technische fouten werden gemaakt  waarna de gasten in de slotfase van de eerste helft weg liepen naar de 11-15 ruststand.

In de tweede helft scoorde VOC de eerste treffer (11-16) en liep vervolgens uit naar 13-19. De thuisploeg kon toch weer iets terugdoen en kwam uit op een verschil van vier doelpunten 16-20. In het laatste kwartier liepen de krachten bij VZV wat uit de ploeg waardoor VOC vana 19-23 naar een verschil van acht doelpunten: 20-28. Daarna stabiliseerde de wedstrijd zich die uiteindelijk met 26-33 werd gewonnen door VOC

Zaterdag 11 maart om 19:30 uur staat voor VOC de thuiswedstrijd in Sporthal Elzenhagen de tweede Noord Hollandse derby tegen SEW op het programma.