VOC ruim langs SEW in de beker

De handbalsters van  Succes schoonmaak VOC hebben zich dinsdagavond eenvoudig geplaatst voor de kwartfinale van het bekertoernooi. De titelverdediger versloeg in eigen huis in de Noord Hollandse derby Westfriesland SEW na een 23-11 ruststand met 37-27

Twaalf minuten was het een gelijk opgaande wedstrijd waarin VOC, dat speelde zonder de zieke Chariss Rozemalen, de opening had (3-1) maar SEW in de tiende minuut een 6-5 achterstand omzette in een 6-7 voorspong. Vanaf 7-8 (11’) gaf VOC gas en in een ruk liep de Amsterdamse ploeg door naar 16-8 (21). In de slotfase ven de eerste helft loopt VOC dan nog verder nog weg naar de 23-11 ruststand. Daarmee is de wedstrijd al gespeeld.

In de tweede helft consolideerde de thuisploeg de voorsprong en experimenteerde men veelvuldig met de zevende veldspeelster. SEW kan nog wel wat van de achterstand af knabbelen, 27-18, maar dichterbij dan negen doelpunt komt de ploeg uit Nibbixoud niet. Via 31-21 halverwege de tweede helft wordt de wedstrijd uitgespeld met een 37-27 overwinning voor VOC dat zich daarmee plaatst voor de kwartfinale.

Komende zaterdag treffen beide ploegen elkaar weer maar dan voor de voorlaatste wedstrijd van de reguliere competitie.