V&L laat punt liggen in Twente

Om nog een redelijke kans te hebben om aan de play-offs te kunnen deelnemen hadden de handbalsters van V&L een overwinning nodig in de uitwedstrijd bij debutant Borhave, met de wetenschap dat op de laatste speeldag VOC naar Geleen afreist voor de laatste competitiewedstrijd uit de regulier competitie.

Lang zag het er goed uit voor de Geleense ploeg maar na de 11-13 ruststand verloor men uiteindelijk  een punt in de laatste minuut na het 22-22 gelijkspel. Daarmee moet men volgende week boven zichzelf uitstijgen en tegen kampioenskandidaat VOC op zijn minst een gelijkspel ziet te halen.

Borhave moest ook winnen om nog een kans te hebben op de play-offs. De start was dan ook overduidelijk voor de thuisploeg die de wedstrijd opende met een 4-1 score maar V&L kon toch al snel weer de aansluiting maken bij 7-7. De thuisploeg werd onrustig waar V&L van kon profiteren en met een 11-13 voorspong de kleedkamer kon gaan opzoeken.

In de tweede helft was het V&L dat de toon zette en kon uitlopen naar een voorspong van vijf doelpunten: 13-18. Het leek bijna niet meer mis te kunnen gaan voor de ploeg uit Geleen maar bij 20-16 kreeg Borhave de geest en kroop langzaam dichterbij en kon uiteindelijk op de valreep de gelijkmaker scoren: 22-22 een eindstand waar beide ploegen uiteindelijk niets mee opschieten.