Vido maakt het VZV erg latig

De handbalsters van Eredivisionist Maedilon VZV kropen donderdagavond in de voorrdonde van het bekertoernooi door het oog van de naald op bezoek in Purmerend bij tweede divisionist Vido.

De thuisploeg kwam strek uit de startblokken (4-1) en wist bijna de gehele eerste heeft een voorsprong vast te houden. Alleen bij 8-9 kwam VZV voor het eerst in de wedstrijd even op voorsprong maar wist dit niet verder uit te bouwen. Integendeel Vido pakte weer opnieuw de voorsprong van twee doelpunten 13-11 en ging met een 14-13 stand de rust in.

Ook in het eerste kwart van de tweede helft had VZV het moeilijk. Pas bij 19-19 halverwege de tweede helft lukte het de ploeg uit ’t Veld om afstand nemen: 19-22. Daarmee was het verzet van Vido, dat te veel kracht had gegeven om de voorsprong te verdedigen, gebroken en liep de ploeg van trainer coach Betty Plasmeter, die geen al beste wedstrijd had gespeeld, nog weg naar de 25-30 overwinning.