Velo verslaat Dongen

In de uitwedstrijd werd er nog met 30-21 verloren maar in de tussentijd is er wel het een en ander verandert. Vooraf werd de wedstrijd tegen Dongen dan ook ingeschat als een wedstrijd “waar wat te halen zou zijn”  Na zestig minuten spelen bleek die inschatting juist want Veneco Velo trok uiteindelijk aan het langste eind tegen Dongen, de nummer negen van de ranglijst in de Tweede divisie B .

Na een wat weifelend begin waar de scores over en weer elkaar opvolgden begon Velo de overhand te krijgen. Een flitsende periode van 9 doelpunten en slechts één tegendoelpunt maakte de ploeg van trainer coach Bart de Koning het verschil in de eerste helft. Ruststand: 17-12.

De tweede helft gaf een gelijk opgaande strijd te zien en de scores ontliepen elkaar weinig. Het verschil van vijf doelpunten kwam echter nooit in gevaar. De einduitslag, 32-27 in het voordeel van Veneco-Velo, was dan ook een volledig terecht behaalde overwinning