Velo verrast Westlandia in Westlandse derby

De handbalsters van VENECO Velo hebben afgelopen weekend Westlandia, dat in de race was voor een plek bij de top van de tweede divisie B, verrast. Na een 16-10 ruststand won de ploeg uit Wateringen met 30-18.

Met een vliegende start kwam Velo op 6-0 voorsprong. Heel even dreigde het spel iets in te zakken, maar gelukkig lieten de dames zich nu absoluut niet kennen. De verdediging aan de cirkel stond als een huis, Kirsten en Kirsten waren niet te passeren.  NA de eerste dertig minuten konden ze met een voorsprong van 16-10 met een goed gevoel de kleedkamer in.

In de rust werd de ploeg er door een zeer positieve coach, Bart de Koning, nog even herinnert dat Westlandia een ervaren ploeg is die zich niet zomaar gewonnen zou geven. Echer afgelopen weekend zat het er voor Westlandia niet in. Velo draaide als een tierelier, alles lukt, ook de keepsters deel mee in de vreugde en wist zelfs ballen te stoppen in de rebound. eindstand 30-18

Een super prestatie waarmee de ploeg ook tevens afstand neemt van de onderste ploegen want daar is het dringen geblazen Op de tribune van Velo een werd de wedstrijd aanschouwd door de beroemde mascotte Michael van Praag.