Velo heer en meester over AES Arnhem

De handbalsters van Veneco Velo moeste afgelopen weekend aantreden tegen AES Arnhem. Beide ploegen begonnen met hetzelfde aantal punten van 17 na zestienwedstrijden .

Vanaf het begin van de wedstrijd maakte Velo duidelijk dat er voor AES niets in Wateringen te halen viel. Met een gesloten verdediging en goed-uitgespeelde aanvallen breidde Velo de voorsprong gestaag uit. De ruststand van 17-9 was zelfs nog een te magere afspiegeling.

De tweede helft gaf eenzelfde beeld te zien waarbij AES nergens lieten zien dat ze er nog in geloofden. Ook nu was Velo op alle fronten de betere ploeg. En ook nu werd de voorsprong geleidelijk aan uitgebouwd. De eindstand: 33-22 was dan ook meer dan verdient.

Prettige bijkomstigheid voor Velo was de rentree van Samira van Oosten die met twee doelpunten aangaf dat ze nog steeds van waarde kan zijn voor dit team.