Talenten V&L pakket twee belangrijke punten

De handbalsters van V&L 2 die uitkomen in de hoofdklasse C hebben in de strijd tegen degradatie twee belangrijke punten gepakt op bezoek bij Handbal Someren

De eerste helft was er een waar veel in gebeurde maar toch ook weer niet zo heel veel. Beide teams waren gelijkwaardig aan elkaar en dat was dan ook aan de stand te zien. Een gelijk opgaande strijd leverde een 11-11 rust stand op.

De ploegen deden dan ook niet veel onder voor elkaar en geen van beide wist in de eerste helft een grotere marge dan twee doelpunten te creëren. In defensief opzicht moesten bij ploegen wel veel fysiek werk verrichten. Dit resulteerde in stevige duels

In de tweede helft werd dan wel het verschil gemaakt, wellicht niet geheel aan de uitslag te zien maar in het spel wel. Waar de Geleense dames met momenten vrij makkelijk de dekking van Someren konden passeren, was het de thuisploeg die veelal lange aanvallen nodig had om uiteindelijk toch tot een doelpunt te komen.  Bij een 14-16 voorsprong wist de Geleense ploeg haar arbeid niet om te zetten in een nog grotere voorspong waardoor Someren in de wedstrijd bleef tot de laatste minuut.

Sabien Storken die zich mooi door de verdediging heen werkte werd tijdens haar sprong dusdanig aan de arm vastgehouden waardoor ze zich niet meer kon opvangen en lelijk met haar hoofd op de grond terecht kwam.  Het zag er op dat moment voor de spelverdeelster niet goed uit, gelukkig kon ze na een korte adempauze haar spel weer hervatten en dat was voor V&L erg belangrijk want ze stond met 8 doelpunten aan de basis van de overwinning.

In de laatste minuut waar V&L met een 20-21 voorsprong de wedstijd wilde beëindigen moest er bij het verstrijken van de tijd nog een vrij worp genomen worden. Deze ging via het blok over het doel wat resulteerde tot de eindstand.