Sterk Bevo klopt koploper Tongeren Incl. Video interviews

Door Mat Nellen - Targos Bevo Hc heeft een verdiende 23-21 zege op koploper Callant Tongeren behaald. Het cruciale 23e doelpunt van Sonni de Jonge viel een half minuut voor tijd. De ontlading was groot aan Panningse zijde na een zenuwslopende slotfase van een enerverende wedstrijd, die op het scherpst van de snede werd gestreden.

De Belgen  kwamen het sterkst uit de startblokken, omdat Bevo in de beginfase heel veel moeite had met de 6-0 verdediging van de koploper.  Een met passie spelende Panningse ploeg vocht zich na een 1-3 achterstand terug in de wedstrijd. Tot 5-5 hielden beide ploegen elkaar in evenwicht. Door enkele cruciale reddingen van uitblinkende doelman Marcus Hammerschmidt, een sterk Panningse defensie en de gemakkelijk scorende Nick de Kuyper en Jeroen van den Beucken Liep Bevo uit naar een 16-11 ruststand.

Het was de vraag of de ploeg van trainer coach Harold Nusser het moordende tempo in de tweede helft kon volhouden. De Belgen kwamen na rust het best uit de startblokken en konden terugkomen tot 17-15. Bevo herpakte zich en consolideerde de kleine voorsprong. Tussen de 45e en 55e minuut domineerden echter de beide defensies, die nauwelijks kansen weggaven. Bovendien staken de beide keepers, Marcus Hammerschmidt aan de kant van Bevo en Rudi Schenk bij Tongeren, in een uitstekende vorm. In deze fasen scoorden beide ploegen maar één keer.

De vermoeide Panningse ploeg zag de Belgen terugkomen tot 22-21, maar toen sloeg vlak voor tijd de nog niet helemaal fit zijnde Sonni de Jonge toe en scoorde de verlossende 23-21. Een moegestreden Bevo kreeg een staande ovatie van het publieke. Een verdiende zege voor een opofferend spelende ploeg, die duidelijk op de weg terug is.

Zaterdag 28 januari gaat Targos Bevo Hc op bezoek bij hekkensluiter Koornneef Quintus.

Doelpuntenmakers Targos Bevo Hc: Nick de Kuyper 8, Jeroen van den Beucken 7, Niek Jordens 4, Sonni de Jonge 3 en Toon Leenders 1.