Slechte openingsfase doet Bentelo de das om

De handbalsters van Bentelo moesten afgelopen weekend op bezoek bij Gemini in Zoetermeer. De ploeg uit Twente staat op de tiende plaats met veertien punten maar kan in hevige strijd tegen degradatie die er in de eerste divisie dames wordt uitgevochten de punten goed gebruiken.

Bentelo kent een heel slecht begin. Binnen een kwartier staat de ploeg uit Twente tien doelpunten achter. “Dan weet je dat het een moeilijke wedstrijd gaat worden” vertelt coach Miro Stare, die zijn ploeg in de laatste tien minuten van de eerste helft, (16-9 ruststand), en in het begin van de tweede helft goed ziet verdedigen. Omdat het aanvallend ook beter gaat kwam Bentelo terug tot op drie doelpunten .

“Op dat moment misten we een paar goede open kansen en krijgen we vervolgens een aantal breaks tegen. Dat en de achtervolging heeft ons te veel kracht gekost waar Gemini goed gebruik van heeft gemaakt”, analyseert Stare naafloop de wedstrijd die uiteindelijk met 37-26 verloren ging.