Slechte eerste helft nekt Wittenhorst tegen Zwart Wit

De afgelopen dinsdagavond moesten de handballers van Wittenhorst voor de inhaalwedstrijd van drie weken gelden naar Oirsbeek voor de wedstrijd tegen Zwart Wit. Na een ontluisterende ruststand van 13-5 kwam Wittenhorst in de tweede helft goed terug maar bleef steken bij een nederlang van 21-17,

“In de eerste helft waren we niet bij de les” vertelt Beckers. “De gemaakte afspraken werden zowel in de aanval als in de dekking niet nageleefd. We speelden volledig in de hand van Zwart-Wit en sommige spelers hebben helaas hun niveau niet gehaald. Na vier minuten maken we 2-1 en 15 minuten spelen en zes doelpunten om de oren te krijgen hebbe wij nog steed maar een keer gescoord: 6-1. Het is dan jammer dat wij op dit niveau geen time out kunnen nemen. Als dan Bram Janssen in een versnelling even wat voelt in de buurt van de hamstring dan kom we nog even in de problemen. Gelukkig neemt Ben van Kruisbergen zijn plek goed over, maar desondanks gaan we de rust in met behoorlijk achterstand”:13-5

Wittenhorst begint met de bal aan de tweede helft en beginnen eindelijk te handballen. Bram Janssen is zover opgeknapt dat hij weer in de aanval kan meespelen. Het lukt de ploeg uit Horst om nu wel het eigen spel te spelen waardoor de doelpunten vanzelf volgend “Doelpunt voor doelpunt werken we ons op. In de dekking werken we als paarden, hetgeen de verdiensten is van aanvoerder Sander Hendrikx die de coördinatie van de dekking organiseerde. Aanvallend wisten we nu wel de makkelijke doelpunten te scoren”.

Met nog tien minuten te spelen staat het 20-11 waarna Wittenhorst in rap tempo terug komt. 20-15 met nog vijf minuten op de klok. In de laatste twee minuten wordt hoekspeler Mark Vervoort bij een 21-16 stand zwaar van de bal gelopen in een mooi uitgespeelde tegenaanval. Dit werd door de scheidsrechters beoordeelt als een twee minuten tijdstraf met een penalty, hetgeen ook rood had kunnen zijn. Opnieuw mist Wittenhorst dit buitenkansje, voor de derde keer deze avond. In de laatste minuut weet men dan toch nog te scoren en wordt de eindstand op 21-17 bepaald.

"Als" je die drie strafworpen er in schiet en je links of rechts toch met een gelukje nog een doelpunt weet te scoren dan deel je de punten of weet je misschien te winnen. Helaas is het niet zo. We begonnen jammer genoeg een helft te laat met handballen. Als je in de eerste helft 13 doelpunten tegen krijgt en slechts vijf doelpunten weet te maken dan weet je dat het moeilijk gaat worden. In de tweede helft weten we maar liefst 12 maal te scoren te maken en slechts acht tegen te krijgen. Dan kan ik enkel besluiten dat we het goed hebben opgepakt en de 2e helft hebben gewonnen. Helaas niet goed genoeg om te winnen. Het lag vandaag ook aan onszelf. Ik ben tevreden over het spel in de 2e helft En gelukkig hebben we het toch nog een beetje spannend weten te maken voor het publiek.

Nu gaat de focus weer op Blerick. Zaterdag avond mogen we weer bij de buren op bezoek en daar gaan we ons zo goed mogelijk voor klaarmaken.