SEW 2 niet bij de les tegen DSO

DSO – Westfriesland SEW 2 Tweede divisie A dames: Voorafgaand aan het duel bedroeg het onderlinge verschil tussen de nummer drie en vier één punt.  SEW was de eerste helft niet echt bij de les, getuige de 19-7 achterstand halverwege. “Daar hebben we de wedstrijd feitelijk al verloren,” aldus SEW-coach John van de Zwaan. “De tweede helft was een stuk beter maar de 31-16 nederlaag laat zien dat we vandaag niet meegedaan hebben voor de zege.”

Oorzaak, volgens de coach, zijn de geblesseerden, zieken en interne onrust over de beginopstelling. Zelf kon de coach de wedstrijdvoorbereiding niet verzorgen omdat hij vrijdagavond op Papendal was bij het congres NL Coach. “De meiden hadden goed getraind maar zagen dat niet terug in de wedstrijd. Dat gaf onrust. Helaas kwam dat na de wedstrijd pas boven water.”