Sercodak Dalfsen ook de betere ploeg tegen Borhaven

Zondag stond in het Overijsselse Borne de derby tussen Borhave en Sercodak Dalfsen op het programma. In het Nederlandse handbal David tegen Goliath. Borhaven de debutant tegen de zesvoudige landskampioen oprij Dalfsen. Met andere woorden een wedstrijd tussen twee teams met een volledig verschillend perspectief  maar ook met een heel ander fundament.

De gasten waren in alle aspecten gewoon beter, de kwaliteit en het verschil in trainingsarbeid was duidelijk waarneembaar. Hoe dan ook, Borhave is niet uit de hal gespeeld, de ploeg wist in de wedstrijd te blijven.

In de eerste fase van de wedstrijd waren de ploegen aan elkaar gewaagd, tot 6-6 liepen de scores gelijk op, hierna namen de gasten vlot afstand naar 6-11, Borhave vergat in die fase te scoren. Hierna volgde opnieuw een fase van evenwicht. In het verdere verloop van de eerste helft kon Dalfsen de voorsprong nog iets uitbouwen waardoor de ruststand 13-20 werd. Een verschil dat gezien de krachtsverhoudingen en het inzicht terecht was.

Aan het begin van de tweede helft wisten de gasten elke minuut te scoren terwijl Borhave pas na ruim 4 minuten één doelpunt tegenover te zetten. Hierdoor liepen de gasten vlot weg naar een voorsprong van 12 doelpunten: 14-26. Een declassering leek aanstaande, maar de thuisploeg was in staat het tij te keren, de ploeg richtte zich op en wist een volledige kock-out af te wenden . Onder aanvoering van de wederom de voortreffelijk keepende Cynthia Snippert bleef het verschil gedurende de rest van de wedstrijd schommelen rondom de 10 doelpunten.

In de laatste fase van de wedstrijd maakte Nina Lansink Rotgerink haar eredivisie debuut, opnieuw een speler die vanaf de mini’s bij Borhave speelt.

Uiteindelijk werd de eindstand bepaalt op 25-36, een ruim verlies voor de thuisploeg maar geen vernedering. Alle wedstrijden tegen de top drie zijn voor deze competitie afgewerkt. Op naar de ploegen onder de top drie, daarmee zijn de onderlinge verschillen kleiner, de spelers van Borhave kijken dan ook uit nar het restant van de competitie.

Volgende week speelt Borhave in het Noord-Hollandse “t Zand tegen VZV.

Volgende thuiswedstrijd: zondag 29 januari, tegenstander is dan Cabootergroep Venlo. De wedstrijd start om 13.00 uur in sporthal ’t Wooldrik in Borne