Sensationele overwinning van E&O 2 op Unitas

Het in de Tweede divisie A hoog genoteerde en sterke Unitas kwam zondagmiddag op bezoeking in de Oosting Arena in Emmen voor een ontmoeting met het tweede heren team van E&O.

De ploeg van trainer coach Henk Smeege is de laatste weken niet in een beste vorm. De laatste drie wedstrijd werden allemaal verloren en men was gezakt van de eerste naar de vierde plaats. E&O kon dus een getergde ploeg verwachten die uit was op eerherstel. Daarnaast liggen er misschien ook wel kansen voor de jonge thuisploeg nu de tegenstander niet lekker in haar vel zit.

De komst van Unitas betekende ook de terugkeer van oud E&O speler Roelof ‘Bassie’ Smeenge in het Emmense. Smeenge is de man waar het bij Unitas allemaal om draait. Dat bleek ook tegen E&O. Beiden teams waren duidelijk aan elkaar gewaagd en dat was, gezien de lagere positie op de ranglijst van E&O, wellicht verrassend te noemen.

In de tweede helft nam de thuisploeg een vier punten voorsprong en leek de winst in de knip. Maar Roelof Smeenge zorgde er persoonlijk voor dat Unitas terug in de wedstrijd kwam en zelfs een twee punten voorsprong kon nemen. De jonge brigade van coach Freek Gielen gaf echter niet op.

Met nog 15 seconden te spelen, een punt achterstand en Unitas in balbezit leek de hoop op een goed eindresultaat echter ver uit zicht. Maar in handbal kan veel. Dat bleek ook nu. E&O veroverde de bal en scoorde de gelijkmaker. In de haast om alsnog met twee punten huiswaarts te keren verspeelde Unitas opnieuw de bal en was het Jorg Eising die 2 seconden voor tijd de winnende treffer voor de Emmenaren op het scorebord bracht, 28-27.