Sasja grijpt naast punt in laatste seconde

Net als in de heenwedstrijd moest Sasja tegen OCI-LIONS de duimen leggen met slechts één puntje verschil. Pijnlijk omdat het gebeurde in de laatste seconde van de wedstrijd. Nog pijnlijker, omdat concurrent Visé thuis wel won van Volendam en daardoor een belangrijke optie neemt op een plaats in de Belgische playoffs. De Luikenaars tellen nu niet alleen twee punten meer, maar hebben ook nog het voordeel van een beter doelgemiddelde (hoewel het reglement ter zake nergens is terug te vinden).

Dat Sasja nog bijna een punt sprokkelde, was eigenlijk al zowat een half mirakel, want de Hobokenaren waren de ganse partij op achtervolgen aangewezen na een desastreuze start, waardoor de thuisploeg tot 11-4 uitliep. Sasja herpakte zich (17-15 bij de rust) en zorgde naar het einde toe nog voor de nodige spanning. In de laatste minuut kreeg Sasja zelfs nog de kans om te scoren. Met nog minder dan 10 seconden te spelen, leek een gelijk spel in de maak. Helaas zorgde de thuisploeg ultiem nog voor een koude douche.

Sasja begon zwak aan de wedstrijd. Uit de eerste zeven doelpogingen werd niet éénmaal gescoord. Dat bracht de Lions eerst 3-0, dan 6-1 en na een kwartier spelen zelfs 11-4 voor, want zowat elke poging van de Nederlanders leverde wél een doelpunt op. Het pleit voor Sasja dat ze hierdoor de kopjes niet lieten hangen, maar integendeel een tegenoffensief inzetten, wat hen toeliet om stapje voor stapje het verschil zo goed als ongedaan te maken. De remonte werd ingezet door Yme Bertels en nadien zorgden Jacobs, Gijs en vooral Rola voor het vervolg. Met 17-15 aan de rust hadden we opnieuw een wedstrijd en kon het nog alle kanten uit.

Even leek de tweede helft een kopie te worden van de eerste, want opnieuw namen de Lions duidelijk het initiatief en dat resulteerde tien minuten na de rust in een 24-20 voorsprong voor de Lions. Opnieuw liet Sasja de nodige weerbaarheid blijken en bleef het in zijn kansen geloven. Mendes, in doel gekomen voor Theyssens, zorgde voor enkele geslaagde reddingen en aanvallend zorgde aanvankelijk enkel Yme Bertels voor enkele doelpunten. Het mocht echter niet baten, want vanuit de tweede lijn kreeg hij van niemand de nodige steun. Lions kwam zo 27-24 voor en bij Sasja kwam buiten Bertels, het gevaar bijna uitsluitend van op de hoeken en de cirkel.

Met nog zeven minuten te gaan en een 30-27 voorsprong leken de Lions op rozen te zitten. Sasja plooide, maar brak niet en Sergio Rola en Nemanja Kostic brachten Sasja in de voorlaatste minuut zowaar terug tot 32-32. Mendes stopte hierop een poging van op de rechterhoek en zo kreeg Sasja de kans om nog voor een klein mirakel te zorgen. Het mocht echter niet zo zijn. De poging van Bertels, om tijdspel te vermijden, werd gestopt en de thuisploeg sleepte in de laatste seconde dankzij Stavast nog de zege uit de brand.

SASJA : Jasper Mendes , Sam Theyssens, Nemanja Kostic 6, Quinten Colman 1, Sergio Rola 8, Bert Bisschop, Hans Lamberigts, Jasper Roelants, Kevin Jacobs 4, Yme Bertels 8, Gert-Jan Mathijs 3, Stijn Gijs 2, Sander Soetaert

LIONS : Luuk Hoiting, Thijs van leeuwen, Rob Schmeitz, Luka Groff, Evert Kooijman 6, Ephrahim Jerry 3, Ivo Steins 1, Joris Baart 3, Eligio Pepels 1, Alex Smit 4, Ivar Stavast 5, Joao Ramos 9, Lino Janssen 1, Thomas Dekker

Straftijden : Sasja: 3 (Roelants, Colman 2x) Lions: 6 (Kooijman, Jerry, Janssen, Pepels, Jacobs 2x) Strafworpen: Sasja 1/3 Lions 2/3 Scheidsrechters: Steenwinckels - Steenwinckels