Reactie van Sasja komt te laat waardoor Antwerpenaren de play-offs missen

Sasja is er niet in geslaagd zich te plaatsen voor de play-offs. Gezien de zege van Visé op Merksem, moest Sasja zelf ook winnen op en tegen leider Tongeren, maar dat lukte niet. Tongeren domineerde driekwart van de wedstrijd en liep zelfs tot zeven punten uit. In het laatste kwartier plaatste Sasja nog een slotoffensief en kwam vijf minuten voor tijd nog terug tot op twee punten, maar meer zat er voor de Antwerpenaren niet in. Sasja moet zich nu opmaken voor de regulatie ronde.  Samen met Merksem, Sporting Nelo en Doornik gaat men strijden voor een van de twee BENE-league-tickets

Sasja moest het doen zonder Lamberigts en Mathijs. Bij Tongeren was Qerimi wel terug van de partij, maar die bleef uit voorzorg voor de Final 4, de gehele wedstrijd op de bank. Het was voor Sasja de laatste kans op het begeerde Beneleague-ticket voor volgend seizoen en verwacht werd dat de Hobokenaren daarom de match meteen zouden aanvatten met het mes tussen de tanden. Niets was echter minder waar.

Het was Tongeren dat veel meer gedreven aan de wedstrijd begon. Er werd, in tegenstelling tot de thuisploeg, door Sasja vijfenveertig minuten lang bijzonder slap verdedigd. De cijfers spreken voor zich: Sasja nul tijdstraffen, tegen vijf voor Tongeren en twee penaltyfouten van Sasja tegen zes voor Tongeren. De kwikzilveren Strauven en afstandsschutter Meijer werden weinig tot niets in de weg gelegd en Tongeren kwam vlot 10-6 voor. Voor Sasja scoorden Rola en Colman wel netjes vanop zeven meter, maar verder vonden enkel Jacobs en Roelants een keer de weg naar doel. Dan achtte De Beule zijn moment gekomen en Tongeren liep verder uit naar 15-9, vijf minuten voor rust. Het zag er toen al benard uit voor de bezoekers. Het verschil bleef tot 17-11 en Bisschops, die nog eens enkele speelminuten kreeg, legde de ruststand vast op 17-12.

Na de herneming zorgden Jacobs en Colman even voor een reactie, maar dan liet Sasja weer enkele kansen onbenut en de Eburonen liepen meteen weer verder weg (22-15). Colman scoorde wel nog driemaal op rij (waarvan twee keer op strafworp), maar telkens was daar weer Meijer om het verschil in stand te houden. Zo gingen we stilaan het laatste kwartier in met 25-18 op het bord. Niemand gaf nog een cent voor de kansen van Sasja, maar kijk … plots begonnen de Hobokenaren heel wat agressiever te verdedigen en Mendes zorgde voor een goede invalbeurt in doel.

Tongeren was even de draad kwijt en Gijs, met drie doelpunten, Meulders en Bisschops brachten Sasja zowaar terug tot 26-24 en het noopte Tongeren meteen tot een time-out om even de zaken weer op een rijtje te zetten. Bij 27-25 op vier minuten van het einde, kreeg Roelants een rode kaart en dat deed Sasja finaal de das om. Bij Sasja zonk de moed in de schoenen en Tongeren speelde de partij rustig uit.

Op 11 maart speelt Sasja de halve finale voor de Beker van België tegen Apollo Kortrijk en een week later, op zondag 19 maart ontvangt het in Sorghvliedt, bij de start van de nacompetitie stadsgenoot Merksem Handbal voor de derde derby van het seizoen.

Samenstelling ploegen en doelpuntenmakers: SASJA : Sam Theyssens, Jasper Mendes, Nemanja Kostic, Yme Bertels 2, Quinten Colman 6, Sergio Rola 3, Bert Bisschop 2, Jasper Roelants 3, Kevin Jacobs 4, Stijn Gijs 4, Sander Soetaert, Brian Meulders 1

TONGEREN : Rudi Schenk Arne Pallen, Bram Schepers 3, Kai Feldmann 1, Jean-Paul Stijnen, Nathan Bolaers 2, Arber Qerimi, Martijn Meijer 8, Julien Devisch, Colin Glesner 2, Ben Luyten, Adam Barnyak 2, Pieter Strauven 4, Ilyas D’Hanis, Jeroen De Beule 6