Quintus toont vormbehoud

Kwintsheul - De handbalsters van Virto/Quintus wonnen ook de tweede wedstrijd van de nacompetitie in de kampioenspoule. Het team van coach Alex Curescu klopte in de eigen hal Handbal Venlo met 31-24. Britt van Steekelenburg was met negen doelpunten de beste speelster.

Quintus moest het doen zonder hoekspeelster Daisy Hage. Een blessure aan haar vinger, opgelopen tijdens het EC-duel met Zug, hield haar aan de kant. Dat was dubbele pech voor Hage, want ook de uitnodiging van bondscoach Helle Thomsen om deze week mee te trainen met Oranje moest zij afzeggen.

Quintus opende sterk in hoog tempo naar 6-2 en 12-6. Ondanks goed keepsterswerk van Jesse van de Polder moest de Heulse ploeg toch toestaan dat Venlo bij de rust de marge had teruggebracht tot drie doelpunten: 17-14. In het tweede half uur keepte ook Esther de Vos een prima partij. Quintus kwam via 20-15 op 25-20 en speelde vervolgens de partij gecontroleerd uit door regelmatig te blijven scoren. Vooral verdedigend hadden de Westlandse vrouwen de zaken weer uitstekend op orde.

Naast Britt van Steekelenburg (9) waren ook Anouk Zwinkels (4), Tessa van Zijl (3), Dorien van Wissen (3) en Lexie Louwerens (3) goed op schot.

Coach Curescu: ,,Een regelmatige overwinning dankzij degelijk spel en een sterke dekking. Het was de vierde wedstrijd in acht dagen en dat is niet makkelijk.”

Zaterdag is Quintus vrij vanwege de interlands van Oranje tegen IJsland. 25 maart staat de belangrijke wedstrijd tegen regerend landskampioen Dalfsen in Kwintsheul op het programma.

AD SPORT/PETER LOTMAN