Moeizame zege voor heren handballers van BFC

Na de onverwachte stunt in de bekercompetitie moest het team van Smezo/ BFC afgelopen zaterdag weer aan de slag tegen de bezoekers van WHC uit Den Haag. Uit werd redelijk gemakkelijk gewonnen met 22-30.

Zouden de zware trainingen en de bekerwedstrijd van afgelopen donderdag niet hun tol eisen? Vooraf was dat moeilijk in te schatten.

Coach Nick Onink had in ieder geval de beschikking over nagenoeg de hele selectie. Cirkelspeler Glenn Nijsten is de komende maand actief als heerser over het Beeker carnavalsrijk en dus even afwezig als handballer.

BFC begon erg zwak. Binnen 30 seconden nam WHC de leiding en gaf deze in ieder geval in de eerste helft niet meer uit handen. Het duurde zeven minuten voordat het net werd gevonden en daarna kon de grote inhaalslag beginnen. Dat lukte maar erg moeizaam. Telkens als BFC scoorde was daar direct het antwoord van WHC. De dekking stond zwak en de keepers waren daardoor een gemakkelijke prooi voor de tegenstanders.

In de laatste minuut voor rust wist BFC gelijk te komen, maar een schot net voor het rustsignaal bracht toch weer WHC op voorsprong: 10-11.

Na rust was het eigenlijk hetzelfde beeld, al lag nu het voordeel bij BFC. Na een kleine veertig minuten wist het Beekse team dan eindelijk op voorsprong te komen. Echter van korte duur. WHC scoorde direct daarna weer de gelijkmaker; 16-16

De volgende tien minuten was het een echt kat- en muisspel waarbij BFC aan de winnende kant bleef. WHC gaf echter niet op maar in de slotfase trokken de heren uit Beek de wedstrijd toch langzaam naar zich toe. Eindstand: 22-19

Door deze overwinning blijft Smezo/BFC aan kop. De vraag is echter voor hoelang. Volgende week gaat het team op bezoek in Nieuwegein. Een lastige tegenstander vooral in hun eigen hal, die afgelopen weekend de uitwedstrijd bij de inmiddels voormalige koploper DIOS wisten te winnen