MHV ’81 gaat vechtend ten onder

Zaterdagavond stond er een belangrijke thuiswedstrijd op het programma voor de dames van MHV '81 tegen Veneco VELO, die  voor aanvang van de wedstrijd een aantal plekken hoger stond.

Vooraf werden we nog even gewezen op de belangrijke punten. In de dekking eerder uitstappen, in de aanval druk leggen aan de buitenkant, de bal net een keer verder doorspelen om een nog grotere scoringskans te creëren. Vol goede moed ging de thuisploeg aan de slag met de warming up en men was fel en gretig om de punten in eigen huis te houden.

De start was sterk, meteen in de eerste aanval kon MHV de eerste score van de wedstrijd noteren. In de daaropvolgende aanvallen bleef men doelgericht en overtuigend handballen, maar er was moeite met de snelle omschakeling. Tot 6-6 gingen het gelijk op, helaas liet MHV het daarna wat lopen. Door individuele afspeelfouten kreeg men snelle break tegen en sloeg VELO het eerste gaatje. Dit gaatje werd niet meer gedicht en beide teams gaan naar de kleedkamer met een ruststand van 11-15.

In de tweede helft hadden de ploeg van trainer coach Rob van den Akker de schutters van Velo beter onder controle omdat men meer contact durfden te maken. Ook de bal werd beter doorgelegd naar de hoeken, die erg succesvol waren in de afronding.

De aansluiting kon men echter niet vinden en VELO liep, wederom door een aantal snelle breaks, uit naar een stand van 21-29. Nog eenmaal werden de schouders eronder gezet. Door een paar fraaie break van MHV kant kroop men steeds dichterbij en wisten men tot 26-29 terug te komen. Helaas kon VELO het klusje uiteindelijk toch afmaken en sleepten zij de twee punten binnen.  Eindstand 27-31.

Er is hard gevochten en men is er als team echt voor gegaan. Bij iedereen zat er meer overtuiging en vechtlust in dan men de laatste wedstrijden heeft laten zien. “Komende week op de training gaan we ons klaarmaken voor de volgende belangrijke wedstrijd uit bij Nieuwegein”.