Margraten wint van angstgegner PSV

PSV Handbal 2 - Margraten

Hoofdklasse C

De dames van Margraten gingen zondag naar Eindhoven voor de belangrijke wedstrijd tegen PSV 2. Van deze tegenstander was eerder in deze competitie in Margraten verloren (19-23) en had men de laatste jaren nog nooit gewonnen in Eindhoven, men kan wel stellen dat het een angstgegner is voor de koploper uit de hoofdklasse C . Om de koppositie te behouden was een overwinning wel noodzakelijk en Margraten was dan ook vastberaden daarin te gaan slagen.

De openingsscore was voor Margraten. PSV zou nog gelijk komen met 1-1 maar zou daarna steeds op achterstand staan. Margraten scoorde 1-2 en liep vervolgens uit naar 3-6. De ploeg uit het Limburgse Heuvelland speelde misschien wel de beste eerste helft van deze competitie! De verdediging gaf weinig tot geen kansen weg en zelf scoorde de ploeg van trainer Frank Jacobs doorlopend. Nagenoeg alle speelsters scoorden in de eerste helft die een ruststand kende van 7-13.

Na pauze bood Margraten PSV geen kans om terug te komen in de wedstrijd. Halverwege de tweede  helft was het verschil al opgelopen naar elf doelpunten: 9-20. Margraten nam wat gas terug, wisselde veel door en liep ook tegen enkele tijdstraffen aan. PSV verkleinde de achterstand tot 14-20. Het slot van de wedstrijd was weer voor de  Zuid Limburgse dames die de eindstand op 14-23 bepaalde en daarmee een overtuigende overwinning wisten te boeken

Zaterdag 11 februari speelt Margraten om 20.30 uur thuis in de Hoven de derby  tegen MIC 2 uit Meerssen, de nummer zes op de ranglijst.