Margraten wint thuis van Habo’95.

Afgelopen weekend speelde de handbalsters van Margraten thuis tegen Habo’95 uit het Brabantse Boekel. De wedstrijd in Boekel werd eerder dit seizoen gewonnen met 21-19 maar de overwinning kwam toen maar moeizaam tot stand.

Margraten startte sterk en bouwde een voorsprong op van 6-1. Hierna volgde een periode van nonchalant spel waar Habo gebruik van maakte en weer terug op gelijke hoogte kon komen; 6-6. Habo kwamen beter in hun spel en bleven goed in het spoor van koloper Margraten. Bij rust was de stand 11-10 in het voordeel van de thuisploeg.

Na de rust bouwde Margraten de voorsprong uit tot 16-12. Habo kwam nog iets terug tot 16-14 maar daarna liep de score verder op in het voordeel van Margraten. Zes minuten voor het einde was bij stand van 23-15 was het een gelopen koers, maar mede door toedoen van enige tijdstraffen aan Margratense kant kon Habo de nederlaag beperken tot 23-19.

Weer twee belangrijke punten maar ook concurrent LimMid dat op de tweede plaats staat maakte geen fout. Zaterdag 11 maart speelt Margraten uit tegen LimMid en verdedigt daar de drie punten voorsprong.