Margraten pas in laatste minuut langs MIC 2

De wedstrijd tussen de handbalsters van Margarten en  Marsna-Iason-Combinatie 2 (MIC 2) was het affiche zaterdagavond voor een goed gevulde tribune in de sporthal in Margraten. Tegen de nummer 6 op de ranglijst zou dat op het eerste gezicht niet veel problemen moeten geven. Uit was gewonnen met 25-22. Maar wat heeft Margraten het moeilijk gehad.

De eerste acht minuten liep alles nog goed. De stand was toen 4-3. MIC kwam gelijk en nam vervolgens de leiding met 4-6. Tot aan de rust zoude de gasten de leiding behouden. Margraten scoorde in de eerste helft slechts zeven maal. Ruststand 7-8.

Na de rust verwachtte het publiek dat Margraten het gaspedaal verder zou intrappen. De stand werd gelijk (12-12) maar de ploeg uit Meerssen kwam weer op voorsprong met 12-14 en bleef op voorsprong tot vijf minuten voor het einde:16-17. De Margratense aanhang begon zich toen toch wel zorgen te maken. De doelvrouwe van de thuisploeg stopte vervolgens bij deze stand een strafworp en drie minuten voor het einde scoort Margraten de gelijkmaker 17-17. Korte tijd later wordt het 18-17 maar met nog iets meer dan een minuut te spelen komt MIC toch weer gelijk: 18-18. Renske Metz scoort dan in de laatste 45 seconden tweemaal en brengt hiermee de eindstand op 20-18.

Een heuse thriller die, zij het nipt door Margraten wordt  gewonnen. Nu twee weekjes pauze  en dan op zaterdag  4 maart thuis tegen Habo’95.