Margraten kampioen Hoofdklasse C

De handbalsters van Margraten speelde zaterdagavond hun kampioenswedstrijd  tegen ESC’90. Bij winst zou dat voor het  team van Frank Jacobs het kampioenschap in de hoofdklasse C betekenen. De ruim 250 toeschouwers zorgden voor een prima ambiance in sporthal de Hoven in Margraten.

ESC kwam fel uit de startblokken maar kwam door uitstekend verdedigen van Margraten de eerste negen minuten niet tot scoren. Ondertussen was de stand al 4-0 door vier snelle breaks van Margraten. ESC kwam terug tot 5-4 maar kwam daarna weer op achterstand met 9-5. De score liep aan beide kanten gelijk op en de teams gingen de rust in bij de stand van 14-10.

Na de rust drukte Margraten door en verhoogde de stand naar 17-10. Naarmate de wedstrijd vorderde werd duidelijk dat Margraten de overwinning niet meer uit handen zou geven. Halverwege de tweede helft was het verschil opgelopen naar acht doelpunten: 22-14. ESC kwam nog wel terug tot 24-19.

De laatste minuten waren echter weer voor Margraten.  De eindstand werd 30-23 en daarmee was het kampioenschap binnen. Nu gaat de ploeg zich voorbereiden op de promotiewedstrijden.

Het was precies 10 jaar geleden dat het vlaggenschip van de club kampioen werd in de Eerste klasse en promoveerde naar de toenmalige Regioklasse.