LIONS verliest laatsre wedstrijd van Hasselt

Voor de handballers van OCI-LIONS en Hubo Initia Hasselt stond zaterdagavond de laatste competitiewedstrijd van de BENE-league op het programma. Het was een soort van generale repetitie met het oog op de BENE-League final4 van komend weekend. Beide ploegen waren daarvoor al geplaatste.

Voorafgaande aan dit duel was al duidelijk dat beide pluggen elkaar niet in de halve finale konden treffen dus verstoppertje hoefde men niet te spelen. Daarnaast kennen de beide ploegen elkaar door en door dus veel te verbergen heeft men niet: Hasselt kon geen beroep doen op Robert Bogaerst en Roel Adams

45 minuten lang domineerde LIONS de wedstrijd en had het een voorspong die varieerde tussen de één en de drie punten. Beide ploegen begonnen slapjes aan de wedstrijd.  De  eerste tien minuten werden er aan beide kanten veel kansen gemist. LIONS deed het nog het beste door in de negende minuut op een 3-1 voorsprong te komen. Toen Hasselt in de 12e minuut op gelijke hoogte kwam begon de wedstrijd te lopen. Onberekenbare factor waren de scheidsrechters die floten niet consequent wat naar mate de wedstrijd vorderde geregeld tot irritaties leidde aan beide kanten van het veld en op de bank. Toch was het LIOSN dat in de achttiende minuut voor het eerst een gaatje van drie doelpunten wist te slaan met een doelpunt van Kooijman. Hasselt repareerde de achterst rug tot op een punt maar kwam maar niet langszij.

Na de rust (14-13) kwam de titel verdediger weer voor het eerste na de 3-3 weer op gelijke hoogte (14-14 en 15-15) maar LIONS wist via Joris Baart weer een gaatje van drie te slaan: 19-16. Opnieuw kroop Hasselt weer snel toto op een punt van de Nederlandse kampioen. Pas in de 46 e minuut lukte het de ploeg van trainer coach Valdimir Tomanovic om voor het eerst in de wedstrijd op voorspong te komen: 22-23. Stavast en Ramos konden nog twee keer gelijk maken maar als Hasselt met nog acht en halve minuten te spelen op een driepunten voorspong komt door oud LIOSN speler Dylan Vossen is het pleit beslecht. Hasselt wint met 27-29 de laatste competitiewedstrijd.

Na afloop wilde niemand een waardeoordeel aan de wedstrijd hangen. Volgende week gaat het echt gebeuren en dan zal moeten blijken hoe beide ploegen er echt voor staan als LIOSN het tegen Tongeren gaat opnemen en Hasselt tegen Bocholt moet spelen