LIONS eenvoudig naar een ruime zege op Quintus

De handballers van OCI-LIONS hebben zaterdagavond ook hun derde play-off wedstrijd met ruime cijfers gewonnen. In eigenhuis werd BENE-League deelnemer KWS Quintus na een 19-11 ruststand met 36-21 verslagen.

LIONS opende sterk pakte een 4-0 voorsprong maar liet vervolgens wat steekjes vallen waar Quintus van profiteerde en bij 5-5  weer langszij  kon komen. LIONS liep wel weer uit maar kon tot de zeventiende minuut (11-8) niet echt afstand nemen van de opponent uit het Westland. Pas in de laatste fase van de eerste helft  als Quintus wat fouten gaat maken en verkeerder keuzes maakt loopt LIONS binnen vijf minuten weg naar 17-8 waarna gerust werd bij een 19-11 tussenstand.

Na rust maakt LIONS meteen 20-11 maar komt dan in dubbelondertal  te staan als Luka Groff een dubbele tijdstraf krijgt en twintig seconden later ook Evert Kooijman voor twee minuten naar de kant mag. Desondanks kwam LIONS deze periode zonder kleerscheuren door. Alex Koop scoorde wel voor Quintus een keer maar de tot man of the match gekozen Ivar Stavast neutraliseerde die score weer waarna LIONS weer compleet de marge opvoerde naar 13 doelpunten verschil: 28-15.

Daar stabiliseerde de wedstrijd zich tot LIONS in vijf minuten tijd van 31-18 weg loopt naar 36-19. In de laatste zes minuten werd het wat rommelig bij de Limburgers waardoor men niet meer aan score toekwam en Quintus de eindstand uiteindelijk op 36-21 bepaalde.

Volgende week staat de uitwedstrijd tegen Aalsmeer op het programma.