LIONS 2 vergeet in de reguliere speeltijd Hurry Up te elimineren

De handballers van OCI-LIONS hebben zichzelf donderdagavond te kort gedaan. Met nog minder dan vijftien seconden te spelen vergeet LIONS de winst te pakken in de kwartfinale van het bekertoernooi tegen Hurry Up.

Eerst is het Ephrahim Jerry die bij 31-31, vanuit een situatie waarin hij mandekking kreeg zich toch in scoringspositie manoeuvreerde maar zwaar gehinderd  tegen de keeper aan schoot. De terugspringende bal kwam in handen van volledig vrijstaande cirkelspeler Mats Pastoor die echter keihard tegen de paal schoot.  Joop Fiege pakte vervolgens meteen een time-out maar de laatste zeven seconden kwam ook de ploeg Zwartemeer ook niet tot scoren, wel pakte Jerry nog een twee minuten straf.

Na een gelijk op gaande eerste twintig minuten trok LIONS in de laatste tien minuten van de eerste helft het laken naar zich toe, mede ook omdat Hurry Up veel kansen liet liggen.  Van 9-10 liep Lions in een keer door baar 13-10 door twee doelpunten van Jeroen Roels, Ivart Stavast en Thomas Dekker en kwam bij  door een treffer van Ephrahim Jerry ook op 16-12 een vier punten voorsprong.  De rust ging men in met een 18-15 voorsprong.

In de tweede helft hielt talententeam van LIONS tot de 45e minuut de voorsprong vast maar bij 25-23 leek de ploeg van  Harold Nusser er toch onderdoor te gaan als Vaidas Trainavicius twee maal en Bart Mik scoren en de achterstand ombuigen in een 25-26 voorsprong. Ephrahim Jerry zorgt dan toch weer voor de gelijkmaker. Opnieuw ging het gelijk. Toch wist LIONS het voordeel dat Hurry Up in eerste instantie had weer naar zich toe te trekken en bij 30-29 de voorsprong te pakken. In de laatste vijf minuten werd het steeds hectischer omdat er meer gemist werd of fout ging dan dat gescoord werd. Dan is het Mik die de gelijkmaker scoort maar Dekker brengt LIONS opnieuw aan de leiding. Dan is het Falke die zijn ploeg weer langszij schiet (31-31) waarna de hectische laatste minuut aanbreekt zoals al gememoreerd.

In de tweede verlening komt LIONS met twee treffers van Ivar Stavast terug op gelijke hoogte waarna Berendsen en Falke weer voor een 34-36 voorsprong zorgde. Die kregen de Limburgsers in de resterende drie minuten niet meer uitgepoetst. Met een 36-38 overwinning plaatst Hurry Up zich ternauwernood voor de tussenronde van het bekertoernooi.

Vaidas Trainavicius werd uitgeroepen tot Man of the Match