Initia Hasselt pakt winst tegen Bevo in laatste seconde

In de laatste wedstrijd van de reguliere competitie van de BENE-League kwam Targos Bevo op bezoek in de Alverberg in Hasselt. Een opwarming voor de final four van volgend weekend, want daarin nemen de Initianen het ook op tegen Bevo in de eerste halve finale.Inline afbeelding 1

Het was wachten tot de vierde minuut op het eerste doelpunt; dat kwam op naam van Polman voor Bevo. In een inspiratieloze openingsfase was het Hasselt dat op voorsprong kwam: 4-2 na 10 minuten via Verhoeven. Jeroen Van Den Beucken en Robin Jansen werden dan echter wakker en namen hun ploeg op sleeptouw: 6-7 na 22 minuten. Initia speelde te slordig en leed onder de tijdstraffen. Hubo Initia Hasselt kon tot op één punt terugkomen via Van Criekinge. Ruststand: 8-9.

Hasselt miste z'n start volledig in de tweede helft. Bevo liep uit tot 9-13 na 35 minuten via Polman en Haenen. Onder leiding van Robyns, Buciuman en Verhoeven sloop Hasselt stilaan dichterbij. Aan Nederlandse kant vielen Jansen en Van Den Beucken een beetje stil, maar Elissen kwam wel tot scoren: 16-19 na 46 minuten.

Na enkele slordige balverliezen van Bevo rook Hasselt zijn kans. Ooms zette Hasselt na 57 minuten terug op gelijke hoogte: 21-21. Hasselt miste nog twee keer, maar ook Targos kwam niet tot scoren. Het was na een Hasseltse TO dat Kai Verhoeven in de slotseconden de 22-21 op de bordjes kon knallen! Initia gaat dus als tweede naar de Final Four.

Volgende week is het deelnemersveld mooi verdeeld tussen België en Nederland. Hasselt neemt het op tegen Targos Bevo. Limburg Lions speelt tegen... Achilles Bocholt, dat zich in extremis kon plaatsen voor de Final Four na winst in Volendam en verlies van Aalsmeer in Tongeren... Dat het spannend zal worden!

Hubo Initia Hasselt: Simon Ooms 2, Xander Jackers 1, Kai Verhoeven 5, Tom Robyns 6, Eligio Pepels 1, Bart Köhlen 3, Mattias Van Criekinge 1, Andrei Buciuman 3, Jente Haesevoet

Targos Bevo: Merijn Haenen 2, Rik Elissen 3, Toon Leenders 1, Pim Augustinus 2, Robin Jansen 5, Jeroen van den Beucken 5, Dario Polman 3.