Hoofdklasse C Margraten - NOAV

Koploper Margraten speelde zaterdagavond  thuis tegen NOAV uit Susteren. Zolang deze teams tegen elkaar uitkomen is de uitslag onmogelijk te voorspellen. Alle wedstrijden kenden steeds weer  een grillig scoreverloop en de spanning blijft tot het einde. Zo ook afgelopen weekend weer.  NOAV nam met 2-0 de leiding. Margraten had in het begin moeite met scoren. Pas na zeven minuten het eerste Margratense doelpunt. Drie minuten later was het 5-2 voor  de ploeg uit het Heuvelland, maar de gasten kwam weer op gelijke hoogte bij 7-7. De laatste vijf minuten waren voor Margraten en de rust ging in bij de stand van 11-7.

Margraten kon deze voorsprong in de tweede helft lang op het bord houden maar met nog tien minuten te spelen kwam de ploeg uit Susteren toch weer dichterbij. Het werd zelfs gelijk: 17-17. In de laatste twee minuten werd nog vijf maal gescoord! Het werd 18-18 en 19-19. Beide  partijen gingen voor de volle winst. Vier seconden voor het einde een overtreding op de cirkel van NOAV. Strafworp!  Cora Spronk hield het hoofd koel en scoorde 20-19.

Opnieuw een overwinning voor de Margratense dames.  Zondag 22 november staat de moeilijke uitwedstrijd naar de nummer drie, BSAC op het programma. Aanvang 15.45 uur in Maasbree.