Hellas niet opgewassen tegen PSV

De handbalsters van PSV ontvingen afgelopen weekend in eigenhuis het Haagse Hellas de ploeg waar de huidige coach van PSV Fred Michielsen tot voor drie jaar geleden ook trainer coach was. Toen speelde Hellas nog in de eredivisie. Nu moet men aan de hand van de succes coach Nico Stet die Met Hellas in het verleden kampioen werd, vanaf de grond weer een ploeg gaan opbouwen. Momenteel staat men op de twaalfde plaats van de eerste divisie.

In Eindhoven leed de jonge Haagse ploeg een ruime nederlaag. In de eerste tien minuten van de wedstrijd kon Hellas nog bijblijven maar in het vervolg van de eerste helft nam PSV afstand: van 3-2 ging het naar de 13-8 ruststand.

In de tweede helft kon PSV de voorsprong alleen maar verder uitbouwen, terwijl Hellas maar moeizaam het doel wist te vinden. Met nog tien minuten te spelen was het verschil opgelopen naar tien doelpunten: 21-11. In de slotfase gaat het dan weer gelijk op wat uiteindelijk een 26-16 eindstand op het scorebord bracht.

PSV blijf na de overwinning vierde maar doet wel mee om de derde periodetitel. DSVD en Foreholte hebben er al een gewonnen. Hellas blijft twaalfde maar voelt wel de adem van Bevo in haar nek. Komende week staat voor Hellas de belangrijke wedstrijd tegen hekkensluiter United Breda op het programma.