Heerle pakt twee belangrijke punten tegen Oliveo

De heren handballers van Heerle ontvingen zaterdag in de Tweede divisie B de nummer voorlaatst Oliveo uit Pijnakker.

De wedstrijd ging gelijk op in de eerste helft. Het meest kenmerkende in het begin van de eerste helft was dat de keeper van Oliveo vaak goed gepositioneerd stond en er door de thuisploeg zwak geschoten werd waardoor het moeilijk scoren was voor beide Heerle Aan de andere kant kon Oliveo daar dan weer niet echt van profiteren waardoor ze niet in staat waren om uit te lopen. Het gevolg was dat Heerle richting de rust toch langzaam in staat was een verschil van vier doelpunten op te bouwen.

In de tweede helft wist de thuisploeg de marge verder uit te bouwen. Ook kwam men regelmatig vanuit een ondertal te staan maar dan wist men geregeld te scoren. In de tweede helft stond het verdedigend bij Heerle sterk en wist doelman Stéphan Kuijpers de bal op enkele mogelijk beslissende momenten te stoppen. De opgebouwde marge bleek uiteindelijk voldoende te zijn om met een 31-28 overwinning de wedstrijd winnend te kunnen afsluiten. Daarmee blijft de ploeg uit West Brabant met de vijfde plaats in de stand van de ranglijst de midden moot van de Tweede divisie B aanvoeren

Doelpunten vanuit Heerle kwamen vooral van Geerten Segers en Daan Mulder.